fbpx

Najważniejsze trendy w marketingu w nadchodzących latach

Emarketer razem z Adobe przeprowadzili wśród amerykańskich marketingowców badanie, którego celem było ustalenie, jak w najbliższych latach sprawy potoczą się w szeroko pojętym marketingu.

Badanie pokazało, że przemija mocny swego czasu trend stawiania na public relations, ale social media trzyma się mocno.

Chociaż równoległe badania pokazują, że social media to najtrudniejszy obszar do mierzenia rezultatów, to marketingowcy w USA dalszym ciągu twierdzą, że jest to przyszłość reklamy w najbliższych trzech latach.

 

Na drugim miejscu wśród wskazań jest personalizacja i targetowanie, co wydaje się być dużo ciekawszym, zdecydowanie bardziej mierzalnym i opłacalnym obszarem to zintensyfikowania działań w najbliższych latach.

 

Wysoko, bo na czwartej pozycji jest cyfrowa reklama w ogóle – tutaj trzeba zwrócić uwagę, że badanie nosi znamiona nie do końca poprawnie przygotowanego – odpowiedzi dostępne do wyboru noszą znamiona niewyłącznych.

 

Pomimo to, warto zwrócić uwagę na ogólne trendy, tzn odważne wkroczenie e-commerce do grona podstawowych narzędzi marketingowych czy też znaczący spadek znaczenia content marketingu.

 

 

Zostaw odpowiedź