fbpx

Najwięksi w e-commerce

Jak co miesiąc ukazał się nowy Megapanel PBI/Gemius warto zatem przyjrzeć się największym (pod względem zasięgu) e-sklepom w Polsce.

W marcowym badaniu Megapanel PBI/Gemius wśród 20 największych graczy z kategorii e-commerce znalazło się aż 8 sklepów internetowych (uwaga – w Grupie Empik Media Fashion zakładam, że tylko Empik.com znalazłby się w tym zestawieniu).

To bardzo dobry wynik, który może świadczyć o:

  • Początku koncentracji rynku w rękach dużych graczy
  • Zmianie zachowań e-kupujących, którzy zamiast aukcji wybierają e-sklepy
  • Skuteczności prowadzonych działań marketingowych – zwłaszcza przez Zalando.pl, Tchibo.pl i Mediamarkt.pl

PODMIOT | ZASIĘG

  1. Euro.com.pl | 8,19%

  2. Bonprix.pl | 7,46%

  3. Grupa Empik Media Fashion | 6,69%

  4. Zalando.pl | 6,06%

  5. Doz.pl | 5,95%

  6. Tchibo.pl | 5,71%

  7. Mediamarkt.pl | 5,36%

  8. Merlin.pl | 5,13%

Ciekawostką w rankingu jest, że tylko 3 z 8 podmiotów są graczami bez regularnych salonów sprzedaży w handlu offline – Bonprix.pl Zalando.pl i Merlin.pl, a zatem większość z graczy to podmioty wielokanałowe.

Zostaw odpowiedź