fbpx
google drive

Największe strony www w polskim Internecie wg Megapanelu

Wśród pięciu największych stron www w polskim Internecie już tylko jedna posiada rozszerzenie pl. Jest to Allegro.pl, które jak wiadomo także polskie już od dawna nie jest, przynajmniej jeśli chodzi o pochodzenie aktualnego właściciela tego portalu e-commerce.

Niepodważalnym królem polskiego Internetu pozostaje wyszukiwarka Google, zaś w kwestii mediów społecznościowych trwa zacięty pościg między Facebookiem a YouTubem.

 

 

Google utrzymuje bardzo stabilny wynik, podczas gdy jego „konkurenci” znacząco tracą. Ask.com, który zasłynął z mało eleganckich prób instalowania swojego pluginu w przeglądarkach internetowych stracił zasięg z blisko 25 do 17 procent w ciągu roku. W miejscu zatrzymał się także Microsoft z Bingiem (zasięg ok 12 procent).

 

Chociaż YouTube.com jest sklasyfikowany w kategorii kultura i rozrywka to de facto jest portalem społecznościowym, podobnie jak Facebook. Różnica tkwi w tym, że YouTube.com operuje przede wszystkim treścią, Facebook zaś przede wszystkim relacjami. Tak czy inaczej oba portale skupiają w Polsce bardzo zbliżoną ilość odbiorców i stanowią dla siebie alternatywę zarówno dla użytkowników, którzy dysponują ograniczonym czasem, jak i reklamodawców, którzy dysponują ograniczonym budżetem.

 

Jedynym konkurentem YouTube.com jest polski Cda.pl, które stawia na treści o wątpliwie legalnym pochodzeniu i jest największym portalem streamingującym całe filmy w polskim Intenrecie. Pomimo tego odwiedzający cda.pl to 6.6 miliona ludzi, czyli ok 1/3 całego ruchu na YouTube.com.

 

Facebook.com z kolei bryluje w swojej kategorii „Społeczności”, gdzie odsadził Google+, które dysponuje tylko połową użytkowników i mniej niż połową facebookowskiego zasięgu. Innych konkurentów nie widać.

 

Zestawienie:

  1. Google.com – 23.015 miliona użytkowników (94.2 procenta zasięgu) + około 1 procent zasięgu od grudnia 2014
  2. Facebook.com – 19.372 miliona użytkowników (79.3 procenta zasięgu) +1 procent zasięgu od grudnia 2014
  3. YouTube.com – 18.946 miliona użytkowników (77.6 procenta zasięgu) +1 procent zasięgu od grudnia 2014
  4. Grupa Allegro.pl – 13.968 miliona użytkowników (57.2 procenta zasięgu) +1 procent zasięgu od grudnia 2014
  5. Wikipedia.org – 10.538 miliona użytkowników (43.1 procenta zasięgu) +2.5 procenta zasięgu od grudnia 2014

 

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2015, uwzględniające od kwietnia 2013 r. nowe zasady grupowania witryn i aplikacji, więcej na: http://www.audience.gemius.pl, agregat autoryzowany przez Gemius SA

 

 

Zostaw odpowiedź