fbpx

Narzędzie propozycji słów kluczowych zostało wyłączone

Za tytułowego psikusa odpowiada Google, które nie pytając nikogo o zdanie i bez wcześniejszych ostrzeżeń postanowiło pewnego pięknego sierpniowego dnia utrudnić pracę wszystkich marketingowcom zajmującym się pozycjonowaniem.

Ci, którzy postanowili skorzystać w ciągu ostatnich dwóch dni z najsłynniejszego bodaj narzędzia do pozycjonowania zostali zaskoczeni przekierowaniem i komunikatem ze strony support.google.com.

 

Nagłówek poinformował zainteresowanych, że Narzędzie planowania słów kluczowych zastąpiło Narzędzie propozycji słów kluczowych. Tym samym, jeśli ktoś w dalszym ciągu chciałby dowiedzieć się na ile fraza którą wymyślił jest trafna musi posiadać konto AdWords.

 

Uwaga
Zewnętrzne Narzędzie propozycji słów kluczowych nie jest już dostępne. Aby wyszukać propozycje słów kluczowych w Narzędziu planowania słów kluczowych, zaloguj się na konto AdWords.

 

Ci, którzy w szybkim tempie zalogują się do nowego narzędzia rozczarują się jednak, ponieważ zniknęła zeń jedna z największych zalet poprzedniego narzedzia – propozycje słów kluczowych.

 

Chociaż formalnie, nowe narzędzie posiada taką zakładkę to nabrało wody w swoje cyfrowe usta i nie chce zaproponować ani jednego słowa poza tym, którego trafność badamy.

 

To niezwykle zasadnicza odmiana w stosunku do poprzednika, który stopniowo zasypywał marketingowców coraz mniej sensownie trafnymi frazami, ale jednak pozwalał wyłapać np dwu, trzy wyrazowe frazy o znaczącej popularności, co znacząco ułatwiało pozycjonowanie stron.

 

Zamknięcie dotychczasowego narzędzia oznacza chęć utrudnienia pracy pozycjonerom. Przesunięcie go do Google AdWords jest przypadkiem – teraz dostęp do statystyk mają ci, którzy płacą. Brak listingu propozycji słów kluczowych to kolejny element układanki, który ma wyraźnie zniechęcić do nadużywania słów kluczowych podczas budowy strony www.

 

Zostaw odpowiedź