fbpx

Nawyki zakupowe użytkowników mobilnych – Polska Ameryka, Ameryka Polska

Sociomantic Labs przesłał nam informację prasową, która jest ciekawym wybiegiem. Komunikat pobieżnie wspomina o polskim rynku mobilnym, aby płynnie przejść do badań w temacie mobile, ale już z USA.

Trudno porównywać Polskę i USA, ale same wyniki warto przytoczyć, w przeciwieństwie do Sociomantic Labs oddzielając jedną i drugą stronę wyraźną kreską.

 

Zacznijmy od kilku ogólnych danych dla Polski, które mają pokazać, że my nie gęsi, swój „mobajl” mamy. Według informacji Sociomantica już 1.4 miliona Polaków kupiło coś przez Internet korzystając z urządzenia mobilnego. Niestety, nie wiadomo ile z owych urządzeń było smartfonami. Po drugie zaś i to równie ogólnie tylko w ubiegłym roku, Polacy kupili ponad 6,7 mln urządzeń mobilnych ( dane IDC Polska). Innymi słowy, skala zjawiska wskazuje, że warto przyjrzeć się USA, wszak stamtąd idzie ta moda, więc pewne jej elementy mogą pojawić się u nas.

 

W USA rewolucja mobilna już zaszła i nic jej nie cofnie. Blisko co 7. osoba w najbardziej produktywnym wieku 25 – 34 lata wykorzystuje urządzenia mobilne do robienia zakupów. Niemniej gorzej (63%) radzą sobie Amerykanie w przedziale 18 – 24 lata. Warto zwrócić uwagę na fakt, że mowa jest o wykorzystywaniu do robienia zakupów, a nie do kupowania! Jeśli zaglądacie w hipermarkecie do Internetu możecie zostać wrzuceni do owych pozytywnie mobilnych.

 

 

A jak wygląda temat samych zakupów?

„Osoby młode, czyli w wieku 25 – 34 lata, to zdecydowanie najaktywniejsza zakupowo grupa wśród użytkowników smartfonów. To oni najczęściej szukają za ich pomocą produktów – 93 proc. oraz przeglądają strony sklepów internetowych – 82 proc. Są też grupą, która najczęściej dokonuje zakupu – 81 proc”.

 

Warto dodać, że jest to 81% spośród wcześniejszych 66% ogółu populacji w tym wieku. Na koniec trochę bardziej szczegółowe i ciekawe dane – urządzenia wykorzystywane do szczegółowego wyszukiwania informacji o produktach – w każdej kategorii wiekowej przewodzi tablet.

 

 

„– W przypadku tabletów widoczna jest większa dywersyfikacja grup wiekowych. Prawdopodobnie dlatego, że posiadają one zdecydowanie większe ekrany, co znacząco ułatwia robienie zakupów. Przykładowo najczęściej za ich pomocą szukają produktów osoby młodsze (18 – 24 lata) – 88 proc, a strony e-sklepów przeglądają raczej klienci w średnim wieku – 86 proc. – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs”

 

Najczęściej jednak zakupu (na tabletach) dokonują klienci w wieku od 25 do 34 lat – 88 proc. Osoby powyżej 65 roku życia chętniej oglądają niż kupują – tutaj różnica wynosi aż 25 punktów procentowych.

 

I tak to wygląda bardzo pobieżnie w USA, ponieważ badanie wykonano raptem na 1000 osób, zaś metody doboru próby nie znamy.  

 

Zostaw odpowiedź