NEO24 jak co roku postanowiło pochwalić się swoimi wynikami za czwarty kwartał 2013 roku. I nic dziwnego, bo jest się czym chwalić – ruch na stronie Neo24.pl w grudniu wzrósł o 30%, zaś średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła blisko 1000zł.
Ale czy pomysł z jednym koszykiem i sześcioma sklepami wypalił? Sprawdźmy!
O oryginalnym na polskim rynku pomyśle NEO24 pisaliśmy już wcześniej. Z oficjalnych informacji jakie przekazało NEO24 wynika, że pomysł z multibranżowym sklepem wypalił w 100% – przynajmniej tak twierdzą przedstawiciele sklepu:
„odnotowaliśmy ogromne zainteresowanie konsumentów nowymi kategoriami produktów i udowodniliśmy, że możemy z powodzeniem rozwijać się w kierunku sklepu multibranżowego”
W ciągu jednego miesiąca – z listopada na grudzień domena obsługująca produkty dla dzieci zanotowała wzrost ruchu o 70% i blisko 60% wzrost obrotów. Zaś wzrost ruchu w domenie sprzedającej perfumy opiewa na 70% przy 150% wzroście obrotów miesiąc do miesiąca.
Do powyższych danych trzeba jednak podchodzić z rezerwą, ponieważ NEO ledwo zdążyło otworzyć nowe domeny dla różnych produktów, więc o tym, czy mamy do czynienia z sukcesem dowiemy się za rok, kiedy to NEO wystosuje informację prasową dotyczącą wzrostów rok do roku.
Warto także wspomnieć, że informacja prasowa przemilczała niektóre działy nowego multisklepu NEO: opony, dom i ogród oraz zoo. Najwyraźniej nie ma się czym chwalić.