fbpx

Neo24 rezygnuje z punktów odbioru osobistego

Neo24, lider internetowego rynku RTV AGD nie zatrzymuje się ani na chwilę i wprowadza kolejne zmiany w swojej polityce sprzedażowej, a przy okazji chwali się ilością zamówień i obrotami.

Tym razem sklep poinformował o zamknięciu 17 punktów odbioru osobistego i przerzuceniu całych sił na wysyłki. W związku z tym przygotowano specjalne oferty dla klientów – konkurencja może się zdziwić.

Podczas, gdy wiele sklepów szuka sposobu na połączenie różnych kanałów sprzedażowych oraz walczy z showroomingiem Neo24 dziękuje sprzedaży offline i idzie w sam internet.

Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi wygląda to na próbę specjalizacji, a tym samym ucieczkę przed konkurencją na czele z wszechobecnymi Euro-Net oraz Media-Saturn. Ale też nie do końca, ponieważ sklep pozostawił sobie furtkę w postaci dostawy premium, która obejmuje wniesienie i zainstalownie zakupionego sprzętu.

 

Przy okazji tak odważnego, a może raczej koniecznego ruchu (Neo24 nie inwestowało zbyt mocno w swoje “naziemne punkty odbioru”), w sklepie internetowym wprowadzono darmową wysyłkę na zamówienia w kwocie powyżej 99zł. To może przechylić szalę jeszcze mocniej na korzyść Neo24.

 

Na koniec warto wspomnieć o kilku statystykach. W 2012 roku liczba zamówień Neo24 przekroczyła okrągły milion przy obrotach rzędu 300 milionów złotych. Na tym można by zakończyć, ale prosta matematyka podpowiada, że Neo zdradziło średnią zawartość swojego koszyka zakupowego.

 

Stąd też można wywnioskować, że kwota darmowej wysyłki od 99zł obejmie bardzo znaczącą część aktualnych zamówień sklepu internetowego.

 

4 komentarze

  1. Mateusz 03-10-2013
    • rmk 07-08-2014
  2. janek 08-08-2014
  3. jan1975 17-09-2014

Zostaw odpowiedź