fbpx
wirtualna polska wykupuje radia internetowe

Nettrack: 77% Polaków korzysta z Internetu?

Właśnie pojawiły się najnowsze wyniki badania Nettrack, które korzystając z nowej metodologii badawczej wywracają do góry nogami dotychczasowe rezultaty. Wygląda na to, że nowa metodologia badania „dodała” nam dobre 15 procent użytkowników Internetu w Polsce.

W styczniu 2015 roku Millward Brown ogłosił, że liczba Internautów w Polsce oscyluje w granicach 61-63 procent. Teraz twierdzi, że jest to blisko 77 procent.

 

 

Chociaż porównujemy tu wyniki całorocznego badania z wynikami styczeń – marzec 2015 to i tak rozziew między starą a nową metodologią jest co najmniej zastanawiający. Na pytanie, skąd przybyło nam kilka milionów użytkowników Internetu nie ma dobrej odpowiedzi, ale wrócimy do niej na początku roku 2016, kiedy nowa metodologia zostanie zastosowana przez pełne 12 miesięcy.

 

Aktualnie, podstawowe statystyki wyglądają następująco:

Płeć

  • mężczyźni 49,3%
  • kobiety 50,7%
  • Kategoria wieku
  • 15-24 lata 19,8%
  • 25-39 lat 36,3%
  • 40-59 lat 33,9%
  • 60 lub więcej 10,0%

 

Wykształcenie

  • podstawowe 12,0%
  • zasadnicze zawodowe 18,4%
  • średnie 39,7%
  • wyższe 29,6%

 

Klasa wielkości miejscowości

  • miasta ponad 500 tys. mieszkańców 11,8%
  • miasta 200-499 tys. mieszkańców 8,2%
  • miasta 100-199 tys. mieszkańców 9,4%
  • miasta 50-99 tys. mieszkańców 8,5%
  • miasta 20-49 tys. mieszkańców 10,9%
  • miasta do 19 tys. mieszkańców 14,5%
  • wieś 36,7%

 

Tutaj nie ma już tak zastraszających różnic w stosunku do poprzedniej metodologii. W dalszym ciągu z Internetu w Polsce korzysta najwięcej osób w wieku produkcyjnym oraz mieszkańcy wsi i małych miasteczek. Ciekawostką jest wzrost użytkowników Internetu w grupie 60 plus. Ostatnio było to 7 procent, teraz już 10.

 

W styczniu zadawaliśmy też pytanie: czy polskiemu Internetowi grozi stagnacja? Wszak według starej metodologii od dłuższego czasu ilość internautów w Polsce stoi w miejscu. Wskazywaliśmy przy tym na wiele nowych źródeł wzrostu: Internet rzeczy, nowe mobilne usługi sieciowe, oraz zmiany demograficzny, czyli stopniowe wymiana generacji na te określone mianem „web native”. Czy te lub inne potencjalne źródła nowego wzrostu w jakiejkolwiek części odpowiadają za tak duże zmiany? Na tę odpowiedź przyjdzie nam jeszcze poczekać.

 

Zostaw odpowiedź