fbpx

NetTrack Kantar: 81 procent Polaków z dostępem do Internetu

Jak donosi Kantar, wg metodologii badania NetTrack już 8 na 10 Polaków ma dostęp do Internetu i aktywnie z niego korzysta.

W 2001 roku, pierwszym, kiedy pojawiło się badanie NetTrack, czyli 18 lat temu zaczynaliśmy z wynikiem 12 procent. Oznaczało to, że mniej więcej co 8 Polak posiadał dostęp do Internetu – wtedy rzadko kiedy było to stałe łącze.

Następnie przez blisko dwie dekady liczyliśmy roczny wzrost na poziomie 3-4 procent, z dwoma skokami:

  • 2005 – 2006 z 28% do blisko 38%
  • 2014 – 2015 z 64,5% do 76,5%

Jeśli chodzi o internet mobilny to korzysta zeń niecałe 50 procent Polaków i mamy tu do czynienia również ze skokowym wzrostem o około 6 procent rocznie. Co oznacza, że w ciągu mniej niż dekady prawie wszyscy obywatele będą mieli dostęp do mobilnej sieci dzięki nowym telefonom.

 

Według badania najczęściej odwiedzane przez Polaków strony to:

  • GOOGLE (www.google.pl)
  • YOUTUBE (www.youtube.pl)
  • ALLEGRO (www.allegro.pl)
  • ONET (www.onet.pl)
  • WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)
  • INTERIA.PL (www.interia.pl)
  • CENEO (www.ceneo.pl)
  • O2 (www.o2.pl)
  • EMPIK (www.empik.pl)
  • FILMWEB (www.filmweb.pl)

 

Tym samym w zestawieniu nie znalazł się Facebook, co rodzi pytanie o poprawność metodologii. Kantar nie ujawnił także jakie zasięgi mają powyższe domeny. Na tle danych udostępnianych przez Gemiusa powyższe wydają się być mocno niedokładne. Co więcej, wiemy już o dużym spadku domeny Google.pl na rzecz Google.com, co nie zostało w powyższym uwzględnione.

Zostaw odpowiedź