fbpx

Nielsen: 10 najlepiej zapadających w pamięć reklam w USA

Nielsen pokusił się o badanie o skomplikowanej nazwie Memorability Index, które polega na sprawdzaniu jak respondenci zapamiętali daną reklamę.

Trzeba też podkreślić, że Amerykanie nie mają tak wysublimowanego gustu reklamowego jak Europejczycy. Pomimo to, warto wiedzieć, kto robi najlepiej zapadające w pamięć reklamy.

 

Numer jeden to klasyka gatunku. Głupkowata przyśpiewka, wykonana przez dwóch półgłówków – Discount Daaa-ble Check – pobił wszystkich, bez wyjątku.
http://www.youtube.com/watch?v=e2G5DfGA5VY

 

Dwójka to reklama kanapek od Subway’a, która parodiuje umiłowanie Amerykanów do social mediów i konsekwencje jakie może wywołać zbyt długa “modlitwa” nad kanapką.
http://www.youtube.com/watch?v=QvtAenoJrhg

 

Trzecie miejsce przypadło Budweiserowi, który tłumaczy, dlaczego Bud Light musi działać.
http://www.youtube.com/watch?v=89IxsYx0ng4

 

Czwarta najczęściej rozpoznawalna reklama to po raz kolejny połączenie dynamicznej muzyki i niemniej dynamicznych sekwencji obrazów, które tłumaczą, dlaczego warto kupować stroje fikcyjnych bohaterów.

 

Z innych ciekawych reklam, które są osiągalne w sieci (co ciekawe, nie wszystkie z listy można obejrzeć w Internecie) mamy na 8. pozycji Volkswagena, który najwyraźniej jest idealnym autem aby udać się do Las Vegas
http://www.youtube.com/watch?v=dKKv6cASq4Q

 

A tak wygląda pełny ranking.

TOP 10 MOST MEMORABLE NEW COMMERCIALS, 2013 (YTD)

General Population (P13+)

Rank Brand Ad Description Memorability Index (Ad IQ)
1 State Farm Discount Daaa-ble Check (:15) 248
2 Subway Tuscan Chicken Melt (:30) 244
3 Bud Light Outcome (:15) 244
4 Party City Thriller (:30) 236
5 KFC Breathing on Me (:30) 232
6 Pam Talking Food Residue (:30) 232
7 Wal-Mart Lisa A. Broomfield, CO (:15) 228
8 Volkswagen Test Drive (:30) 228
9 Restasis Eyecare Rx Big Deal (:60) 224
10 Kay Jewelers Photo Booth (:30) 224

 

Zostaw odpowiedź