fbpx

Nielsen: blisko połowa użytkowników smartfonów nie korzysta z desktopów

Tytułowy wniosek pochodzi ze wspólnych badań Nielsena, xAd oraz Telmetrics. Badania oparto na dwóch mieszanych grupach użytkowników respondentów w liczbie 8000 osób.

Wnioski z tego typu badań warto wziąć już poważnie pod uwagę.

Aż 42% z przebadanych osób podczas zakupów polega wyłącznie na informacjach zdobytych podczas korzystania ze smartfona. Jedynie 3% badanych skorzystało przy zakupach zarówno z desktopa jak i smartfona. To kolejne badanie, które mocno argumentuje, aby zadbać o mobilną wersję strony internetowej. Interesujący jest wynik prasy – zarówno wśród posiadaczy smartfonów jak i tabletów gazety trzymają się mocno.

 

Co ciekawsze, aż 1/3 użytkowników tabletów i 1/5 użytkowników smartfonów nie rozstaje się ze swoimi cyfrowymi doradcami na wszystkich etapach robienia zakupów.

 

Badania pokazują też tendencję odwrotną do smartshoppingu. Według Nielsena i źródeł doń zbliżonych 77% zakupów, w których udział bierze smartfon kończy się w sklepie offlinowym.

 

Z kolei użytkownicy tabletów zdecydowanie częściej konwertują online – tutaj wynik wyniósł 56 procent.

Zostaw odpowiedź