fbpx

Nielsen: już niedługo 20 procent spożywki będzie sprzedawał Internet

Takie optymistyczne dla handlu internetowego prognozy przedstawiła pracownia The Nielsen Co oraz Food Marketing Instytute (FMI).

Badania Nielsena bazowały na rynku amerykańskim, zapewne najlepiej przebadanej gospodarce świata. Wynika z nich, że już teraz blisko ¼ amerykańskich gospodarstw domowych (23 procent w roku 2016) kupuje w sieci artykuły spożywcze, podczas gdy dwa lata temu robiło tak mniej niż co piąte (19 procent w 2014 roku). Nie są to wcale jednorazowe zakupy, ponieważ już dziś sprzedaż internetowa w tej branży stanowi ponad 4 procent całości. Biorąc pod uwagę fakt, że sklep spożywczy znajduje się na każdym roku każdego amerykańskiego miasta to dobrze rokujący wynik.

Jak optymistyczne przewiduje Nielsen do 2025 roku (a to dość odległa perspektywa, szczególnie gdy uwzględnimy aktualną sytuację polityczną), około 70 procent amerykańskich konsumentów będzie kupować artykuły spożywcze online, co przełoży się roczne obroty w wysokości większej niż 100 miliardów dolarów. Oznacza to, że sprzedaż internetowa tego typu produktów wzrośnie pięciokrotnie i będzie stanowiła 20 procent całkowitej sprzedaży na rynku amerykańskim i wg wyliczeń autorów badania może oznaczać, że z rynku zniknie blisko 4000 lokalnych sklepów, o ile nie przystąpią one do batalii o klientów, którzy chcą kupować online.

Tak skokowy wzrost udziału sprzedaży internetowej będzie efektem „dorastania” tej części rynku. Jak wskazuje raport z badania, internetowe zakupy spożywcze cieszą się największą popularnością wśród millenialsów, gdzie następuje skokowy wzrost faktycznego korzystania z tego typu usług: z 21 procent w 2014 roku do 28 procent w roku 2016.

Zostaw odpowiedź