fbpx

Nielsen: połowa Polaków szuka w sieci informacji o cenach

Niedawno wspominaliśmy o efekcie ROPO, który dotyczył 50% Polaków korzystających z internetu, dzisiaj potwierdzenie tej sytuacji przychodzi z innego źródła – badań renomowanej firmy Nielsen, które zacytowała Rzeczpospolita.

Konkretnie rzecz ujmując, 51% Polaków w ciągu ostatniego miesiąca poszukiwała w sieci informacji o cenie produktu lub opinii na jego temat – najlepiej wystawionych przez innych konsumentów. Z drugiej strony, jedynie 7% decyduje się na wystawienie opinii o produkcie. To wynik poniżej średniej europejskiej, która wynosi 8%. Niewiele, ale jednak.

Również co drugi ankietowany polski internauta przyznaje, że poszukuje w sieci promocji oraz okazji cenowych. Polacy robią to z dużą częstotliwością – w większości przypadków raz dziennie lub kilka razy w tygodniu. Popularne jest także przekopywanie się przez sklepowe ulotki. Nie dzieje się tak bez powodu – dla 71% Polaków cena to najważniejszy czynnik zakupowy. To wynik o 20% wyższy niż wynosi średnia unijna (51%).

 

Cena to nie jest cała prawda o decyzjach zakupowych Polaków. Dlaczego? Blisko połowa przebadanych stwierdziła, że dokładnie zgłębia informację o produktach – zarówno w sieci, na stronach producentów, jak i poprzez czytanie danych zawartych na opakowaniach produktów. Polscy użytkownicy internetu deklarują także, że korygują swoją dietę pod kątem zdrowia. To tłumaczyłoby szczegółowe zapoznawanie się z informacjami zawartymi na opakowaniach produktów oraz w sieci.

 

To istotna informacja – warto postarać się, aby w poszukiwaniu informacji o danym produkcie klient trafił do naszego sklepu – z tego powodu tak ważne są unikalne opisy i pozycjonowanie na długi ogon. Warto pamiętać, że praktycznie każda decyzja zakupowa rozpoczyna się od satysfakcjonującego opisu produktu.

 

Na koniec dobra informacja – blisko 2/3 respondentów potwierdziła, że robi zakupy w internecie minimum raz w miesiącu.

Zostaw odpowiedź