fbpx

Nielsen rozszerza definicję oglądania telewizji

Czasy zmieniają się, a my wraz z nimi ponoć zwykł mawiać Owidiusz. Znakiem czasów w roku 2013 jest historyczna zmiana, którą wdraża Nielsen, jedna z największych firm badawczych na świecie.

Efektem owej zmiany jest przyjęcie, że wszelkie usługi VOD będą traktowane na równi z tradycyjną telewizją.

Całą sprawę nagłośnił The Hollywood Reporter, który z kilku źródeł otrzymał potwierdzenie, że w grę wchodzi monitorowanie aktywności VOD internautów, a nawet użytkowników konsol np Xboxa.

 

O zmiany zabiegały same sieci telewizyjne, które od pewnego czasu nie notują wzrostów oglądalności i przyczynę tego stanu rzeczy słusznie upatrują w rosnącej popularności VOD.

 

Wszak sieci telewizyjne w dalszym ciągu są producentami wielu popularnych seriali masowo oglądanych w internecie. Jednak oglądalność ta bardzo często nie jest wliczana do ogólnego bilansu, co utrudnia negocjacje z reklamodawcami, którzy często zainteresowani są np. product placement.

 

Dlatego od września 2013 Nielsen rozpocznie nowy sezon badawczy, w ramach którego umieści 23 tysiące urządzeń rejestrujących oglądalność nie tylko klasycznej telewizji, ale także usług sieciowych takich jak Netflix, Amazon oraz konsol Playstation oraz Xbox. Na celowniku są także użytkownicy iPadów.

Tagi:,

Zostaw odpowiedź