fbpx

Nielsen zmierzy telewizję przez… Twittera

Słynny agencja badawcza Nielsena wprowadza do swojej oferty nowe typ badania, który łączy ze sobą programy telewizyjne oraz social media.

Cała sprawa ma związek ze zjawiskiem multiscreeningu a na pierwszy rzut idzie Twitter, gdzie amerykańscy telewidzowie z lubością komentują wydarzenia z całego świata, które rozgrywają się na błękitnym ekranie.

 

Badacze Nielsena będą śledzić nie tylko ćwierknięcia na temat programów telewizyjnych, ale także podążających za nimi – wygląda na to, że rodzi się nowa metoda badania odbiorców reklam.

 

I nie jest to metoda na wyrost – średni odsetek czytających na jednego autora to według statystyk Nielsena 50 do 1. Gdy zestawimy to z informacją, że w USA w ciągu kwartału 19 milionów osób wypuściło do internetowej atmosfery 263 miliony ćwierknięć o programach na żywo to mamy do czynienia z potężną kopalnią danych. Data mining w czystej postaci.

 

Oficjalna nazwa nowegorz narzędzia to “Nielsen Twitter TV Ratings”.

Zostaw odpowiedź