fbpx

Niemcy: DPD dostarczy składniki spożywcze z przepisami na Twój obiad

Dotychczas innowacje w dziedzinach doręczania spożywki i testowania dronów były domeną sklepów internetowych. Teraz pora na odpór firm kurierskich.

Po czym poznać, że innowacja wchodzi w etap masowej adaptacji? Zaczynają interesować się nią na poważnie firmy kurierskie. Zacznijmy od DPD, które w Niemczech (swoim macierzystym kraju) wchodzi na rynek dostaw świeżej żywności. Pierwszą firmą, która przetestuje nową usługę jest przedsięwzięcie o nazwie HelloFresh. Warto na chwilę pochylić się nad tym oryginalnym pomysłem.

HelloFresh to e-przedsiębiorstwo, które oferuje przepisy na dania, a wraz z nimi dostawę dokładnie odmierzonych ilości składników pod adres domowy. Działa to prosto i genialnie: wchodzimy na stronę, wybieramy potrawę, którą chcemy skonsumować, zaś kurier dowozi nam składniki i szczegółowy przepis jak ją wykonać. Składniki są naturalnie najwyższej jakości, bo nie jest to usługa tania, ale w zamyśle autorów ma wpisywać się w idee tzw „slow food”, czyli zdrowego jedzenia konsumowanego ze świadomą refleksją nad składnikami. Najlepiej przy tym aby pochylić się jeszcze nad przygotowaniem owego posiłku, co pozwoli na zrelaksowanie się i ucieczkę od gonitwy dnia codziennego.

A skoro jest to slow food, to musimy zaplanować swoje obiady wcześniej, ponieważ HelloFresh wysyła składniki do DPD już dzień wcześniej. O dostawie same day nie ma mowy, jak slow, to slow. Co ciekawe, obie firmy twierdzą, że zasadniczo, nic nie zmieni się w sposobie transportu pożywienia, ponieważ DPD opracowało bardzo tanie opakowania chłodzone „pasywnie” (można podejrzewać, że chodzi o suchy lód), które wytrwają bez problemu do dwóch dób w kurierskim aucie.

Cała usługa ruszy w lecie tego roku. Patrząc na błyskotliwe połączenie pomysłu na sprzedaż z bardzo niskim kosztem doręczenia, to trzeba przyznać, że całość ma szansę naprawdę wypalić.

Zostaw odpowiedź