fbpx
Niemcy germany deutschland

Niemcy: top 10 największych sklepów internetowych – Lidl w czołówce!

Czy Amazon nadal utrzymał przewagę, czy też Zalando w końcu zdobyło tytuł lidera na rodzimym rynku?

Nie będzie wielkim zaskoczeniem jeśli okaże się, że Amazon utrzymał swoją pozycję w Niemczech ale drugim sklepem na tamtejszym rynku jest Otto, zaś dopiero trzecią pozycję zajmuje Zalando (wyniki za ubiegły rok rozliczeniowy). Ta e-commercowa trójca wygenerowała u naszych zachodnich sąsiadów ponad 40 procent całkowitych obrotów w handlu internetowym! I jest to spadek z 44 procent w roku ubiegłym.

Ale to Amazon pozostaje niedoścignionym gigantem – w 2018 roku wygenerował ponad 9 miliardów euro, zaś Otto blisko trzy razy mniej – 3,2 miliarda (wzrost z 2,7 miliarda). Zalando skromne 1,4 miliarda (wzrost z 1,1 mld), zaś kolejne MediaMarkt nie przekroczyło nawet miliarda. Nie jest to zły wynik, ale nadal dużo poniżej oczekiwań i zapowiedzi niemieckiego giganta rynku RTV, który od dawna zasadza się na Amazona i wcale tego nie ukrywa. Tak czy inaczej MediaMarkt mocno się rozkręca, gdyż rok temu jego obroty ledwo przekroczyły 500 milionów euro – niewątpliwie jest to największy wygrany tegorocznego rankingu w Niemczech.

Pewnym zaskoczeniem jest wynik Lidla, który wylądował na 6 miejscu największych sprzedawców, podczas gdy rok temu nie pojawił się nawet w TOP10. Z listy wypadł z kolei Conrad, a spadek zaliczył Bon Prix pomimo wzrostu obrotów o 70 mln euro. W pierwszej dziesiątce nie ma już także Tchibo.

  1. Amazon €9,278,100,000
  2. Otto €3,200,000,000
  3. Zalando €1,441,400,000
  4. MediaMarkt €987,700,000
  5. Notebooksbilliger €878,500,000
  6. Lidl €757,300,000
  7. Bonprix €601,100,000
  8. Cyberport €554,700,000
  9. Saturn €546,200,000
  10. Alternate €524,500,000

Zostaw odpowiedź