fbpx

Niemcy: tylko 13 procent sklepów z darmową wysyłką

Raport autorstwa ParcelLab zadaje kłam opinii, jakoby „już wszyscy” mieli wysyłkę gratis.

Zacznijmy od tego, że badanie objęło 100 największych sklepów internetowych niemieckiego e-commerce. Dotyczyły logistyki sklepów oraz posprzedażowej obsługi klientów. Jak twierdzi ParcelLab, u Niemców wcale nie jest z tym najlepiej.

Podmioty niemieckiego rynku, dużo bogatszego i lepiej rozwiniętego wcale nie pozwalają sobie często na oferowanie wysyłki gratis. Jedynie co 8 oferuje tego typu udogodnienie klientom. Kolejne 38 procent oferuje wysyłkę gratis od progu cenowego. A więc więcej niż połowa w dalszym ciągu pobiera opłaty za wysyłki w normalnym trybie. Średnia wyliczona cena przez autorów raportu to 4,79 euro za wysyłkę.

Jeśli chodzi o czas doręczenia to tylko co dziesiąty e-sprzedawca podaje dokładny termin doręczenia, zaś 11 procent oferuje doręczenie tego samego dnia. Około 30 procent oferuje dodatkowe opcje ekspresowego doręczenia przesyłek. 25 procent sklepów oferuje traking wysyłki w ramach własnego sklepu, kolejne 24 procent wysyła numer przesyłki klientowi, ale okazuje się, że jest bezużyteczny.

W końcu, gdy przychodzi do zwrotów, 13 sklepów ze 100 oczekiwało, że klient sam zorganizuje swoją wysyłkę, zaś blisko 90% pokryło jej koszty. Przy czym blisko ¼ zwracało gotówkę za produkty ponad tydzień.

 


Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

Zostaw odpowiedź