fbpx

Niemieckie e-commerce w natarciu: 7 miliardów euro Grupy Otto

Grupa Otto, od wielu dekad znana głównie ze sprzedaży wysyłkowej, ogłosiła, że większość przychodu generuje dzięki e-commerce.

Niemcy wykonali swój plan i obrócili w rok kwotą 12.5 miliarda euro, co dało im wzrost na poziomie blisko 3.5 procenta. A to z kolei przełożyło się na bardzo zacny zysk w kwocie 730 milionów euro. Przy czym, jedną z najważniejszych informacji jest fakt, że gro sprzedaży wygenerował handel internetowy. Mowa tu o kwocie bagatela 7 miliardów euro. Trzeba przyznać, że jest to sprawa wcale nie błaha, aby firma zakorzeniona w XX-wiecznym modelu handlowym z tak dużym sukcesem przeskoczyła do XXI wieku i to z takim rozmachem.

Aby zrozumieć, co stało się w Grupie Otto trzeba koniecznie zajrzeć do rocznego raportu finansowego, który jest czymś zdecydowanie większym, niż nudnym plikiem cyfr. Roczny raport Otto jest jednocześnie deklaracją tego, jak firma chce funkcjonować, jakie wartości i normy wyznaje, a przy tym wyraża głębokie zrozumienie dla czegoś, co w Polsce jest wciąż szokiem: że to zmiana sposobu wykonywania pracy zmienia zarówno biznes, jak i nasze życia w największym stopniu.

Raport to efekt kilkuletniej pracy nad zmianami w Otto. Teraz koncern potwierdza, że udało mu się dopasować do wymagań e-handlu nowego stulecia. Wyszedł także finansowo na prostą i pewnie zmierza po jeszcze wyższe obroty – Niemcy twierdzą, że są w stanie wejść na poziom 17 miliardów do roku 2022. W tym momencie Grupa Otto skupia 123 marki, w tym Otto i Bonprix, jest obecna na ponad 30 światowych rynkach.

otto2

 

Tutaj dostępny pełny raport:

https://www.ottogroup.com/media/docs/en/geschaeftsbericht/Otto_Group_Annual_Report_16_17_EN.pdf

Zostaw odpowiedź