fbpx
amazon-christmas

Nieoficjalne: Amazon może mieć już 25 procent niemieckiego e-commerce

Jak donoszą niemieckie media pracownicy niemieckiego Amazona przez przypadek ujawnili informację o skali działania firmy.

Cała sprawa zaczęła się od e-maila wysłanego z siedziby Amazona, który trafił do niewłaściwych osób – sprzedawców korzystających z marketplace w niemieckim oddziale amerykańskiego giganta. Z wiadomości udało się wyciągnąć kilka obiecujących informacji, które rozlały się szerokim strumieniem w mediach niemieckich, a potem europejskich branżowych.

Najważniejszy news to liczby rzecz jasna. Otóż Amazon.de generuje około 10,3 miliarda euro rocznie. Informacje te dotychczas były trzymane w ścisłej tajemnicy, zaś dostęp do nich mieli wyłącznie wybrani akcjonariusze. Nie zapominajmy przy tym, że według słów samego Jeffa Bezosa globalne obroty Amazona już w większej części pochodzą z marketplace’a. Średnio jest to 58 procent – dla globalnych obrotów amerykańskiego giganta. Jeśli wykonamy prosty rachunek i przyjmiemy podobne założenie dla rynku niemieckiego, gdzie 42 procent to sprzedaż samego Amazona, to całkowite obroty firmy wyniosłyby blisko 18 miliardów euro w Niemczech.

Przy całkowitych obrotach 65 miliardów euro niemieckiego e-commerce udział niemieckiego oddziału Amazon w rodzimym e-commerce może już przekraczać 25 procent. Co ciekawe, liczby te całkiem nieźle trafiają w spekulacje rozmaitych ekspertów – ci szacowali obroty „ryneczku” Amazona na kwoty od 14 do 18 miliardów euro.

Dzień po wypłynięciu tej informacji Amazon wydał ostre dementi krytykując tego typu spekulacje wskazując na liczne uproszczenia i wykorzystywanie ludzkiego błędu. Jak wiadomo, wierzyć można tylko informacjom zdementowanym, stąd wygląda, że nasi niemieccy koledzy po fachu wcale się mocno nie pomylili.

 

Raport: Amazon 4. największym detalistą na świecie

Zostaw odpowiedź