fbpx
just do it

Nike po raz kolejny zaskakuje wynikami e-commerce

42 procentowy wzrost sprzedaży działu e-commerce Nike’a to pokaz siły w kierunku również świetnie radzącego sobie Adidasa.

Czy w tym starciu dwóch kolosów e-commerce zostanie miejsce dla innych graczy? Obie firmy co kwartał przedstawiają swoje wyniki finansowe wypinając pierś do medali – pomimo miliardów obrotów obaj gracze wciąż notują wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent rok do roku.

Amerykanie z Nike’a chwalą się, że tak dobre wyniki to efekt sprzedaży z aplikacji mobilnej, personalizacji sprzedaży oraz szerokiej międzynarodowej ekspansji. I nie są to słowa rzucone na wiatr – w USA sprzedaż wzrosła o „skromne 30 procent”. Podczas gdy w Chinach aż o 70%! Zaś aplikacja sprzedażowa ruszyła w 13 europejskich krajach. Szacuje się, że e-commerce stanowi już 1/3 sprzedaży Nike’a i przekracza poziom 3 miliardów dolarów.

Z kolei za personalizację odpowiada firma Celect, którą Nike przejął w sierpniu tego roku. Jednym z innowacyjnych sposobów na badanie gustów klientów jest udostępnianie użytkownikom aplikacji nowych linii szybciej niż komukolwiek i badanie ich reakcji na nowe produkty. To pozwala lepiej zrozumieć w jaki sposób dobierają oni produkty.

Całkowita sprzedaż Nike’a za poprzedni kwartał przekroczyła 10,5 miliarda dolarów, co pozytywnie zaskoczyło analityków finansowych. W efekcie czego akcje amerykańskiego giganta wystrzeliły do historycznie najlepszego kursu. Jeśli chodzi o produkty to najlepiej poradził sobie dział butów sportowych oraz akcesoriów. Niewiele gorsze rezultaty zanotował Converse, który należy do Nike’a.

Dla przypomnienia dodajmy, że według raportu finansowego za drugi kwartał 2019 roku Adidas urósł w Internecie o 37 procent! A to oznacza, że jego obroty tylko w jednym kwartale wyniosły ponad 5,5 miliarda euro – co jest wynikiem o 300 milionów lepszym niż rok temu. Co ciekawe, niektórzy inwestorzy są zawiedzeni, gdyż jest to wynik poniżej najbardziej optymistycznych prognoz analityków.

https://mensis.pl/adidas-dominuje-w-e-commerce-55-miliarda-euro-w-internecie/

 

Zostaw odpowiedź