fbpx

Nokaut pokazuje wyniki finansowe za trzy kwartały 2013. Nie jest różowo

Po trzech kwartałach tego roku Grupa Nokaut zanotowała przychody w wysokości 8,55 mln zł (wobec 7,24 mln zł w analogicznym okresie 2012 r.), co przekłada się na 18 proc. wzrost w ujęciu rocznym. Większe wpływy nie zapewniły jednak porównywarce zysków.

Strata netto wyniosła 64 tys. zł. Spółka poinformowała, że kontynuuje działania restrukturyzacyjne, zainicjowane na początku tego roku.

Grupa Nokaut tłumaczy, że na osiągnięte wyniki wpłynął głównie wzrost kosztów pozyskiwania ruchu. Ma to związek z wprowadzoną w maju br. zmianą w algorytmie wyszukiwania Google. W jej efekcie, pozycja porównywarki w wynikach wyszukiwania uległa znacznemu pogorszeniu.

Sławomir Topczewski, p.o. prezesa zarządu Grupy Nokaut odnosząc się do zaprezentowanych danych, stwierdził „Wzrost kosztów pozyskania ruchu wynika z kolejnych zmian w algorytmach Google, co systematycznie wpływa na obniżenie ruchu pochodzącego z SEO. Obecnie większość ruchu pochodzi ze źródeł płatnych i zakładamy, że trend ten będzie się utrzymywał. Dlatego Zarząd rozważa inwestycje w obszary nie narażone na ryzyko, które wystąpiło przy porównywarce cen”.

W mojej ocenie w najbliższym czasie Nokaut będzie robił wszystko, aby w największym możliwym stopniu zdywersyfikować źródło ruchu w serwisie i mówiąc wprost, uniezależnić się od ruchu z Google tak bardzo, jak to tylko będzie możliwe. Poza rosnącymi kosztami, przemawia za tym również fakt, że nad Wisłą debiutowało Google Shopping (więcej o tej usłudze pisaliśmy w tym miejscu).

Ostatnio o gdańskiej spółce było całkiem głośno. Tuż po tym, jak Wirtualna Polska zmieniła swojego właściciela i ogłoszono połączenie portalu z konkurencyjnym O2.pl, Nokaut poinformował o zerwaniu umowy z pierwszym z wymienionych portali. Powodem takiego postępowania był zbyt wysoki koszt pozyskiwania ruchu. Obecnie oba podmioty negocjują warunki nowej umowy (więcej o sprawie w tym miejscu)

Według danych Megapanelu z sierpnia br., Grupa Nokaut posiadała 2,69 mln użytkowników (real users), wobec 13,2 mln użytkowników Grupy Allegro, 2,16 mln użytkowników Grupy Okazje.info oraz 1,96 mln użytkowników Skąpiec.pl. W stosunku do danych z sierpnia ubiegłego roku, zanotowany przez Nokaut wynik oznacza stratę 0,5 mln użytkowników.

Zostaw odpowiedź