fbpx

Nowa platforma NC+ ma kłopoty

UOKiK rozpoczęło postępowanie mające na celu ukaranie właścicieli platformy nc+. Sprawa rozchodzi się o jednostronne zmiany ceny oraz oferty programowej telewizji n, na ofertę nc+.

Największe zastrzeżenie budzi fakt, że gdy klient nie zrezygnuje do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostanie ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nc+ obowiązującą przez 18 miesięcy.

Zdaniem Urzędu, konsument, zawierając umowę na czas oznaczony ma prawo do jej realizacji na niezmiennych warunkach do końca obowiązywania kontraktu. Jednostronna zmiana warunków umowy może naruszać dobre obyczaje, ponieważ uzależniona jest wyłącznie od woli przedsiębiorcy. Konsument w takiej sytuacji może przyjąć propozycję lub ją odrzucić – nie ma możliwości realizacji usług na dotychczasowych zasadach. Wątpliwości budzi też fakt, że skorzystanie z oferty n związane było z kosztami zakupu i instalacji dekodera oraz anteny satelitarnej – rozwiązując umowę konsument nie odzyska pieniędzy za sprzęt, a taki zabieg może skutecznie zniechęcać część klientów do wycofania się z kontraktu.

Sprawa przeciwko ITI Neovision może zakończyć się nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.

 

Pomimo, że w sieci pojawiły się głosy, że product launch nowej oferty n ma znamiona dobrze zaplanowanej akcji PR z każdym dniem przekonujemy się, że sytuacja jest jednak poza kontrolą operatora, a zdegustowani nową ofertą klienci założyli m.in. fanpage na Facebooku (Anty NC+), który do tej pory zgromadził ponad 57 tys. użytkowników.

Jak widać po bagatelizowanie społeczności zdecydowanie nie popłaca, a duże marki często uczą się tego zbyt dużym kosztem.

Zostaw odpowiedź