fbpx

Nowe formaty reklamowe na YouTube

Plotki o braku rentowności YouTube powoli wygasają i są ku temu mocne podstawy. Google zapowiada w kwietniu kolejne zmiany w postaci zmniejszenia ilości dostępnych form reklamowych, co oznacza, że koncern z Mountain View doskonale wie, jak na YouTube zarabiać.

O zmianach, jakie zachodzą od 15 kwietnia poinformowała nas agencja Tube.AD.

 

Od pewnego czasu z oferty YouTube zniknęła reklama TruView in-slate. Najbardziej inwazyjna, wyświetlana przed filmem video zamieszczonym na YouTube, trwającym ponad 10 minut. Użytkownik mógł wybrać jedną z trzech reklam i obejrzeć ją przed filmem bez przerw w odtwarzaniu lub oglądać wideo z przerwami następującymi co 7 minut. Teraz pora na kolejne zmiany.

 

Chociaż Tube.AD pisze w swojej notce prasowej, że spośród trzech aktualnych form reklamowych pozostaną dwie, jest to pewna nieścisłość. Podobnie jak pisanie o formacie in-display, jakoby był wyświetlany w wynikach wyszukiwania. O tym jak faktycznie będzie świetnie potraktował blog globalnej agencji reklamowej Performics.

 

Zerknijmy poniżej – to aktualne formaty działające na YouTube. Jeden z nich TruView in-search, czyli faktycznie wyświetlający reklamy w wynikach wyszukiwania zniknie z oferty YouTube.

 

 

A teraz nowe formaty. Dotychczasowy TruView in-search zostaje połączony z TruView in-display, który faktycznie ma uzyskać możliwość wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy format in-search zostaje wchłonięty przez in-display. Stąd, chociaż nie wskazuje na to nazwa od 15 kwietnia in-display będzie umożliwiał wyświetlanie reklam także w wynikach wyszukiwania portalu YouTube.

 

1 komentarz

  1. Jan 01-04-2014

Zostaw odpowiedź