fbpx
nowe google shopping

Nowe Google Shopping konkurencją dla Amazona

Wygląda na to, że Google nie ustaje w staraniach, aby podważyć pozycję Amazona w e-commerce.

Pozycja Amazona wśród amerykańskich konsumentów wygląda na wprost zabetonowaną. Jak pokazują badania 6 na 10 amerykańskich e-zakupowiczów wybiera Amazona jako stronę startową, gdy myśli o kupnie jakiegoś produktu. Tym samym oznacza to od jakiegoś czasu koniec dominacji Google w amerykańskim e-commerce, z którego koncern w dużej mierze żyje sprzedające reklamy w Internecie.

Stąd koncern z Mountain View postanowił pracować nad usługą Shopping – nie tylko dla reklamodawców, ale także dla konsumentów. Jak już wspominaliśmy wcześniej Shopping w USA przybiera w coraz większym stopniu formę portalu zakupowego, którego strona główna zawiera zarówno główne kategorie katalogu produktów, jak i treści spersonalizowane pod konkretnego użytkownika. A jak nietrudno sobie wyobrazić Google ma ku temu potężne możliwości.

Co więcej, w ramach usługi zdecydowano się wpuścić do systemu lokalne usługi i sklepy sprzedające tylko offline. Wszystko to, aby stworzyć najlepsze miejsce do robienia zakupów, które oferuje dużo większy zakres oferty niż Amazon.

Ponadto nowa funkcjonalność obejmuje śledzenie ceny – zupełnie jak w porównywarkach cenowych. Oferta lokalnych sklepów sięga nawet do szczegółowej dostępności produktów w punkcie handlowym za rogiem.

W końcu Google pracuje nad wspólnym koszykiem dla różnych ofert, a więc de facto nad marketplacem. Przy czym Google chce zaoferować własną obsługę zwrotów i wsparcie klienta.

Allegro drżyj – Google Shopping zmienia się w marketplace!

Zostaw odpowiedź