fbpx

Nowy Ad Rank – Google zmienia reguły gry w AdWords

Na swoim firmowym blogu dotyczącym usługi AdWords, Google ogłosił istotne zmiany w sposobie wyświetlania reklam – warto przyjrzeć się im uważnie.

Do tej pory, aukcja w AdWords polegała na kalkulacji maksymalnej stawki CPC wraz z wynikiem jakości, na który składały się słowa kluczowe, reklamy oraz strony docelowe.

 

Teraz pora na zmiany. Nowy Ad Rank będzie uwzględniał zaangażowanie reklamodawców w rozszerzenia kampanii AdWords. Innymi słowy, pora zadbać o numery telefonów czy lokalizacje na mapach Google, a także linki do poszczególnych sekcji strony www np kategorii produktowych.

 

Pod uwagę będą brane także formaty reklamowe – jak twierdzi Google, nowy algorytm Ad Rank jest w stanie przewidzieć, który format reklamowy sprawdzi się lepiej. Stąd, gdy obaj reklamodawcy będą mieli taką samą stawkę CPC oraz wynik jakości ostatecznie może zadecydować format reklamy.

 

Podobnie ma się sprawa z wpływem rozszerzeń kampanii AdWords. Im trafniejsze będą, tym większa szansa na zajęcie najlepszej lokacji reklamowej na stronie.

 

Na ten moment nowy Ad Rank działa wyłącznie w sieci wyszukiwania.

 

Zostaw odpowiedź