fbpx

Nowy pomysł na dystrybucję książek Merlina

Merbook – tak będzie nazywał się nowy czytnik e-książek, który zostanie wkrótce udostępniony przez jednego z największych graczy na polskim rynku e-commerce – sklep Merlin.pl.

Światowy lider na rynku e-booków – Amazon jest, póki co, nad Wisłą nieobecny. To spora szansa dla rodzimych e-księgarń i dystrybutorów. Merlin zamierza to wykorzystać.

Specjalna prezentacja dla największych w Polsce wydawców książek, została zorganizowana w miniony piątek w Krakowie. W Polsce na razie 98 % rynku to książki drukowane, jednak wdrożenie w życie naszego projektu sprawi, że cały ten segment czeka e-bookowa rewolucja. Książki elektroniczne to przyszłość rynku literatury, wychodzimy do wydawców z pionierskim pomysłem i ideą, która zdecydowanie zmieni podejście i postrzeganie e-booków, a także, jak wynika z naszych kalkulacji, zdecydowanie zwiększy ich sprzedaż – mówił na spotkaniu Jakub Radkowski, Kierownik Działu Projektów Specjalnych z Merlin.pl.

Nowością jest nie tylko e-czytnik Merbook, ale i nowy system sprzedaży, jaki zapowiada Merlin. Zgodnie z deklaracjami sklepu, e-książki będą udostępniane w modelu abonamentowym. W ramach stałej, miesięcznej opłaty dostępny będzie katalog e-booków, które będziemy mogli ściągnąć i przeczytać na naszym czytniku.

Merlin nie zdradza jeszcze szczegółów dotycząch tego, kto zostanie jego partnerem technologicznym. Według niepotwierdzonych informacji może nim być jeden z czołowych operatorów sieci komórkowej w naszym kraju.

Przypomnijmy, że od maja br. sklep internetowy Merlin.pl należy do spółki Czerwona Torebka, które rozbudowuje obecnie nad Wisłą sieć swoich pasaży. Dzięki temu, e-sklep w najbliższym czasie zyska spora bazę punktów odbioru osobistego.

Zostaw odpowiedź