fbpx

Nowy raport w Google AdWords: porównanie płatnych i organicznych słów kluczowych

Google właśnie wdrożyło nowy raport, nazwany “paid & organic report”, który to pozwala na bezpośrednie porównanie skuteczności reklam w wyszukiwarce Google z wynikami organicznymi.

Raport tego typu to bardzo odważny krok – teraz każdy może dowiedzieć się ile mógłby zaoszczędzić, gdyby zainwestował w pozycjonowanie organiczne, zamiast w AdWords. Z drugiej strony – to nie takie proste.

 

Raport w polskiej wersji AdWords jest dostępny w zakładce “Wymiary” i nosi nazwę “Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania”. Wszyscy zainteresowani odnajdą go w rozwijanym przycisku “Widok”.

 

Dla profesjonalnych marketingowców AdWords tego typu raport może dać odpowiedź na jedno fundamentalne pytanie – kiedy w końcu warto odpuścić poprawki kolejnych słów kluczowych i reklam na rzecz innej pracy.

 

Chociaż Google zaleca poprawiać i testować w nieskończoność to nie zawsze owe poprawki wnoszą coś wartościowego zabierając w to miejsce najbardziej wartościową walutę świata, czyli czas i uwagę wykwalifikowanego pracownika.

 

Jeśli wasze grupy reklam osiągają rezultaty na poziomie wyników organicznych to znaczy, że jest dobrze i czasami lepiej już być nie musi.

 

Inną zaletą nowego raportu jest możliwość wylistowania słów kluczowych, na które nie mamy reklam, a ma je na przykład konkurencja. Kiedy zawodzą podpowiedzi samego AdWords warto dyskretnie zerknąć na działania konkurencji.

 

Koniec końców, marketing w wyszukiwarkach polega na umiejętnym łączeniu wyników organicznych pozycjonujących markę wraz z wynikami sprzedażowymi, często zapewnianymi przez AdWords. Nowy raport Google’a z pewnością pozwoli na poprawę w tej skomplikowanej materii.

 

Zostaw odpowiedź