fbpx

Nowy standard miniaturek i zdjęć na Allegro od 2017

7 miesięcy dostali profesjonalnie sprzedawcy od Allegro.pl na zlikwidowanie jednego z największych oręży, jakie mieli w walce o klientów. Chodzi tu o zindywidualizowany wygląd miniaturek ofert.

Czasami będących znakomitym wyróżnikiem sklepu, czasami zaś paskudnym dodatkiem do listingu. Teraz Allegro odcina kolejny element układanki, który pozwalał sprzedawcom zyskać poza cenową przewagę konkurencyjną.

Po działaniach Allegro wyraźnie widać, że polski rynek handlu internetowego wszedł w fazę rynku nabywcy. Wszyscy ci, którzy przez ostatnią dekadę byli przyzwyczajeni do warunków rynku nabywcy, czyli takiego, gdzie sprzedawcy dyktowali warunki, powinni przyjąć do wiadomości fakt, że czasy sprzedawców internetowych dobiegły końca. W polskim Internecie mamy nowe otwarcie – czas kupujących, którzy dyktują sprzedawcom coraz sroższe warunki przeżycia.

Najwyraźniej Allegro samo coraz mocniej walczy o przetrwanie i przekształcenie w formę galerii handlowej, gdzie wszystkie elementy powinny wyglądać w dokładnie ten sam sposób. Uzasadnienie, w ramach którego, mają zniknąć wszystkie indywidualne oznaczenia sprzedawców na miniaturka jest następujące:

  • o 12 procent większa szansa konwersji (co zrozumiałe, dla Allegro.pl nie robi różnicy, gdzie kupujący kupi)
  • kupujący irytują się z powodu reklam na miniaturce, które zasłaniają produkt
  • cały portal zyskuje na przejrzystości

Warto przy tym zwrócić uwagę, że nie bez powodu są to liczby globalne, tzn takie, które przełożą się na większą sprzedaż ale dla Allegro. Niektórzy sprzedawcy mogą z kolei wyraźnie stracić. Z drugiej strony Allegro zdaje się nie brać pod uwagę, że sprzedawcy, którzy potrafią robić dobry marketing, potrafią też sprzedawać wyraźnie drożej, co przekłada się na wyższą kwotę spływającą z prowizji. Zaś zarządcy portalu uparcie zmierzają w stronę ujednolicenia ofert, co doprowadzi do jeszcze ostrzejszej wojny cenowej i w efekcie spadku kwotowej wartości prowizji naliczanej od wartości przedmiotów. Z pewnością nie ominie nas informacja o tym fakcie, gdy Allegro ogłosi podwyżkę cen za wystawianie ofert.

Podstawowe zasady, jakie będą obowiązywały przy wystawianiu przedmiotów to:

  • na zdjęciu można prezentować wyłącznie sprzedawany przedmiot lub zestaw przedmiotów
  • na zdjęciu można prezentować przedmioty na modelach lub modelkach (z pewnością większe sklepy spróbują zrobić użytek z tej możliwości nie tylko w przypadku ubrań)
  • zakaz pokazywania wielu wariantów produktów
  • zakaz pokazywania i używania logotypu producenta na zdjęciach
  • zakaz dodawania ikon oraz tekstów
  • zakaz używania znaku wodnego (sic!)
  • zakaz pokazywania logotypu własnego sklepu (sic!)
  • zakaz stosowania ramek i wielokolorowego tła

 

Poniżej harmonogram wprowadzania zmian:

 

Lipiec 2016

Od lipca 2016 do stycznia 2017 masz czas na dostosowanie zdjęć do nowych zasad.

Możliwość dołączenia do ofert i jako miniaturki zdjęć w rozdzielczości 2560 x 2560 pikseli.

 

Wrzesień 2016

Możliwość łączenia ofert wielu wariantów tego samego przedmiotu. Już w sierpniu napiszemy o tym więcej w Aktualnościach Allegro.Allegro automatycznie zaczyna zabezpieczać zdjęcia cyfrowo, rezygnując ze znaku wodnego.

Październik 2016

Oferty z czytelnymi zdjęciami stają się jedną z głównych wag trafności (czym jest trafność?). Wszyscy Sprzedający otrzymują możliwość zmiany zdjęcia w trakcie trwania oferty bez jej usuwania.

 

Listopad 2016

Zapowiedź zmian w Standardzie Allegro dotyczących czytelności zdjęć. Szczegóły określające ilość ostrzeżeń, jakie mogą wykluczyć z programu Standard Allegro.

Luty 2017

Od 1 lutego 2017 dopuszczalne są już tylko zdjęcia zgodne z nowymi zasadami.

Sprzedający z ofertami niespełniającymi wymogów czytelności zdjęć otrzymują upomnienia i ostrzeżenie. Po kilku ostrzeżeniach i braku zmiany zdjęcia takie oferty będą usuwane. Standard Allegro wymaga już braku ostrzeżenia za niezgodne z zasadami zdjęcie.

1 komentarz

  1. piotrek 09-07-2016

Zostaw odpowiedź