fbpx

Nowy trend w e-commerce: doradztwo i life hacking

Z rynku inwestycyjnego doszły nas w ubiegłym tygodniu informacje o dofinansowaniu portalu LepszaOferta.pl – platformy, która podpowiada użytkownikom jak zaoszczędzić i/lub zoptymalizować wydatki na media.

To podpowiada, że mamy nowy trend w e-commerce – handel informacją rośnie w siłę.

 

 

Handel internetowy to nie tylko obrót towarami, ale także coraz częściej sprzedaż informacji konsumentom, czego żywotnym dowodem jest nie tylko działalność LepszaOferta.pl, ale także innych portali, które oferują informacje chociażby o lokalnych promocjach hipermarketów, czy też tworzących aplikacje, które automatycznie złożą najtańszy koszyk zakupowy spośród ofert sklepów internetowych. Co bardziej pomysłowi oferują nawet pluginy do przeglądarek – gdy wejdziemy do sklepu obejrzeć produkt, plugin od razu wyświetli nam obok ceny z innych sklepów.

 

Tego typu oferty to tylko część rodzącego się szerszego rynku tzw life-hackingu, czyli w dosłownym tłumaczeniu „życiowych wytrychów” tzn rozwiązań, które upraszczają domowe zadania i pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Może tu chodzić o proste rozwiązania takie jak wskazanie jak oszczędzać prąd ale to tylko czubek góry lodowej.

 

Rynek handlu internetowego i nie tylko internetowego od wielu lat przeżywa podażowy boom. Konsumenci z jednej strony narzekają na marketingową papkę, a z drugiej radośnie konsumują, często na kredyt, co ma potem opłakane skutki, gdyż jak wiadomo, kredytuje się wyłącznie inwestycje, nigdy konsumpcję. Portale promujące life-hacking wychodzą naprzeciw konsumentom świadomym, że często wiele rozwiązań da się uzyskać za bardzo niewiele.

 

Kto na tym zyskuje poza portalami? Firmy, które zamieszczają w owych portalach swoje oferty. Tak oto dochodzimy do sedna tematu, czyli sensu biznesowego istnienia tego typu portali – jest nim generowanie leadów sprzedażowych dla osób poszukujących dobrej, idealnie wręcz dopasowanej do ich potrzeb oferty. Warunkiem jest zazwyczaj poddanie się dyktatowi ceny lub umiejętne przedstawienie swojej oferty w myśl znanych zasadach psychologii ceny.

 

Z pewnością idea portali takich jak LepszaOferta.pl to podpowiedź jak rozwinąć prosty sklep internetowy w coś zdecydowanie ciekawszego. Ale tego typu zabieg wymaga sporo większej wiedzy i kreatywności, a także pilnego śledzenia światowych trendów.

 

Zostaw odpowiedź