fbpx

Nowy Walmart.com, czyli poznaj jakie są aktualne trendy w budowaniu sklepów internetowych

Najbogatsza detaliczna sieć handlowa na świecie właśnie otworzyła nowy sklep internetowy. Wiele osób może być zaskoczonych, w tym na przykład projektanci nowego layoutu Allegro.

Walmart zdecydował się na pozostawienie funkcjonalnego menu z lewej strony, wraz z rozwiniętymi podkategoriami.

W przeciwieństwie do drastycznej zmiany, jaką Allegro zafundowało swoim użytkownikom Walmart rozsądnie nie poszedł pod prąd przyzwyczajeń własnych klientów. Dlatego też klasyczne menu z lewej strony towarzyszy użytkownikom także podczas korzystania z poszczególnych kategorii produktowych.

 

Jeśli chodzi o podobieństwa to w obu przypadkach mamy potężne okno wyszukiwarki w centralnym miejscu na górze strony. Pewnym standardem staje się już umieszczanie sieczki ofertowej w centralnym miejscu każdej kategorii, zaś dopiero na dole strony reprezentacji (Walmart) lub linków (Allegro) poszczególnych podkategorii.

 

Zupełnie inaczej wygląda reprezentacja poszczególnych podkategorii. Wystarczy zerknąć na “telewizory” w Walmarcie oraz w Allegro. Tutaj wychodzi stopień dopracowania poszczególnych sekcji oraz dopasowania ich do specyfiki asortymentu.

 

Podczas, gdy Wallmart stawia na eksponowanie rozmiarów telewizorów oraz różnych ich rodzajów Allegro oferuje skromny podział na typy wyświetlaczy bez przydatnych oraz zrozumiałych dla klientów filtrów ponad prostymi technicznymi podziałami.

 

Ta różnica znakomicie pokazuje, że Allegro zatrzymało się w drodze pomiędzy starymi serwisem aukcyjnym, a przemożną chęcią bycia największym w Polsce sklepem internetowym.

 

Wracając do Walmartu – mamy tu bogactwo social media: Facebook, Twitter, Pinterest. Poza tym są smakowite detale takie jak „Other Related Searches”, które podpowiada już nie tylko konkretne produkty, ale kolejne frazy do wyszukania.

Zostaw odpowiedź