fbpx
kopiowanie

O czym pamiętać w mediach społecznościowych? – część I

Początek nowego roku to dobra okazja, aby gruntownie zastanowić się nad naszą obecnością w social media, a zwłaszcza nad tym, co zdarza się każdemu z nas – błędami, które w tej przestrzeni popełniamy.

Wiele z nich może się dla naszych biznesowych przedsięwzięć okazać fatalnych w skutkach. Serwis socialmediatoday.com przygotował ciekawe zestawienie sześciu najczęstszych wpadek, jakich dopuszczają się użytkownicy Facebooka i Twittera.

1. Social media – a co to w ogóle jest?

niewiedza

Listę możliwych do popełnienia grzechów, otwiera ten najpoważniejszy – całkowitego niedocenienia siły rażenia takich serwisów, jak Facebook, Twitter, Google+ czy Pinterest. Dla niemal każdej działalności biznesowej, komunikacja z klientami ma podstawowe i trudne do przecenienia znaczenie. Jaka przestrzeń pomaga tę potrzebę zrealizować dziś w najbardziej efektywny sposób w przypadku firm z segmentu e-commerce? Odpowiedź jest łatwa do odgadnięcia. To oczywiście media społecznościowe.

Jeśli w swojej marketingowej i komunikacyjnej strategii rozwoju na 2014, nie uwzględniliście komunikacji za pośrednictwem tych kanałów, to zdecydowanie warto to naprawić. W przeciwnym wypadku może się to okazać Waszym największym, biznesowym błędem, jaki popełnicie w 2014 roku. O tym, jak owe media ewoluowały, dowiecie się z tego miejsca.

2. Znaczenie poszczególnych mediów społecznościowych jest takie samo

kopiowanie

Załóżmy, że jesteście już w pełni świadomi tego, jak ważne są media społecznościowe. Wprowadzacie je do swojej agendy marketingowych działań. Ale z niepokojem odkrywacie, że nie przynoszą one spodziewanych rezultatów, a przynajmniej nie tak szybko i nie w takim wymiarze, jak pierwotnie zakładaliście. Gdzie tkwi błąd?

Może ograniczacie swój plan działania do zbyt małej liczby serwisów i nie wykorzystujecie całego potencjału, jaki tkwi w tym narzędziu? A może zamieszczacie, niemal automatycznie, identycznie treści we wszystkich serwisach społecznościowych. Warto przyjrzeć się temu, jaka jest specyfika każdego z nich z osobna. Jakie treści „sprzedają” się na Facebooku, a jakie na Twitterze? O czym warto pamiętać na Pintereście? O tym w Mensis już pisaliśmy – dowiecie się tego z tego artykułu. Z kolei ciekawe kreacje z wykorzystaniem Instagrama znajdziecie w tym miejscu.

Jeśli jesteście obecni na zachodnich rynkach, to warto również zainteresować się platformami, które nad Wisłą są co prawda niemal zupełnie nieznane, ale w krajach zachodnich zdobyły już sporą popularność. Przykładem takiego serwisu jest Polyvore.

Kliknij tutaj, aby przeczytać drugą część artykułu na temat najczęściej popełnianych błędów w social media.

Zostaw odpowiedź