fbpx

O czym pamiętać w mediach społecznościowych? – część II

Niektóre błędy mogą nas naprawdę wiele kosztować. Dlatego warto zawczasu zapoznać się z najczęstszymi pomyłkami, jaki zdarzają się w obszarze social media.

Dzisiaj kolejna porcja informacji na temat tego, o czym pamiętać planując nasze marketingowe działania w mediach społecznościowych. Pierwszą część artykułu znajdziecie w tym miejscu.

3. Nie przesadzaj z tweetami

Twitter to bez wątpienia coraz ważniejszy kanał komunikacji. Ten rok będzie kolejnym, kiedy “ćwierknięcia” zyskają na znaczeniu. Zanim zaczniesz z niego korzystać, upewnij się, że wiesz jaka jest specyfika tego medium. Zbyt wiele tweetów opublikowanych jednego dnia, może  przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Trzy, cztery wiadomości dziennie wydają się być rozsądna ilością, której nie warto przekraczać.

4. Używanie zbyt wielu hashtagów

Jak wiele to już zbyt wiele? To pytanie warto sobie zadać przy okazji używania popularnych w ostatnich latach hashtagów, używanych np. na Twitterze. Dwa, trzy w zupełności wystarczą do odpowiedniego opisania Twojego wpisu. Warto być precyzyjnym i stosować hashtagi, które najlepiej opisują to, o czym napisaliśmy.

5. Lajki

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych prowadzenie działań marketingowych w sieci stało się prostsze. Opublikowanie informacji o nowym produkcie/usłudze prowadzi często do różnorakich interakcji ze strony naszych fanów. Polubienie w przypadku Facebooka lub oddanie plusa, gdy mowa o Google+ to tylko niektóre z przykładów. Nie przekłada się to automatyczne na zwiększoną sprzedaż i większą ilość zamówień, ale jest zdecydowanie wartą uwagi formą podtrzymywania kontaktu z naszymi klientami i kontrahentami.

6. Media społecznościowe to usta Twojej firmy

Używanie social mediów w roli znienawidzonego przez wielu klientów marketingowego megafonu to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Nie zanudzaj swoich fanów i śledzących Twoją aktywność osób informacjami o nowych produktach/usługach w Twoim e-sklepie/serwisie. Zamiast tego zadbaj o odpowiednią interakcję. Pomyśl jak zachęcić ludzi do dyskusji, zapytaj ich, co myślą na dany temat. Bądź pomysłowy i unikaj sztampy.

Zostaw odpowiedź