Zendesk przedsiębiorstwo, które zajmuje się produkcją oprogramowania służącego do obsługi firmowych call-center zleciła stworzenie infografiki na temat onlinowej obsługi klienta w e-commerce.
Czy wiecie, że blisko co dziesiąta sprzedaż nie doszła do skutku z powodu zaniedbań w kontakcie z klientem?
Blisko co dziesiąta, bo sprawa dotyczy dokładnie 7,8% porzuconych koszyków sprzedażowych, które mogły zostać sfinalizowane, a nie zostały z powodu słabej obsługi klienta. Co gorsza, według amerykańskich źródeł badających satysfakcję klientów kupujących w internecie zadowolenie z jakości obsługi klienta spada.
To bardzo źle, ponieważ około połowa kupujących uważa, że dobra obsługa klienta to czynnik ekstremalnie lub bardzo ważny przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Szczególnie duży nacisk kładą nań osoby kupujące częściej niż raz w miesiącu – tutaj współczynnik wskazań wyniósł 53%.
Infografika przywołuje także temat komunikacji e-mailowej sklepów z konsumentami. 58% respondentów, czyli najwięcej preferuje właśnie tę metodę składania zapytań i wątpliwości, co do asortymentu sklepu i nie tylko.
Nie sposób nie zwrócić uwagę na usługi dodatkowe, na jakie liczą konsumenci online. Przede wszystkim zależy im na zdolności śledzenia drogi przesyłki – przy pomocy smartfonów i innych pecetów.
Istotny jest także czat online oraz filmy video w praktyce wyjaśniające jak zainstalować lub uruchomić dane urządzenie.