fbpx

Obsługa klientów w social media według branż

SalesForce, które świadczy usługi wspomagające drobnych przedsiębiorców w social media postanowiło zebrać razem dotychczasowe informacje o poszczególnych branżach w social media.

W tym celu stworzono mocno rozbudowaną infografikę, z której dowiemy się, jak szybko trzeba reagować na wiadomości spływające przez social media, oraz jaka branża zbiera od klientów cięgi za najgorszą obsługę swoich stron społecznościowych.

 

Według informacji pozyskanych przez SalesForce klienci zadbani w social media wydają od 20% do 40% więcej na marki, które aktywnie prowadzą swoje strony społecznościowe.

 

Co ciekawe, w USA tylko 44% z 25 największych sprzedawców online odpowiada na zapytania przez social media w ciągu 24 godzin, co nie jest wynikiem przesadnie wymagającym. Być może jest to efekt tego, że jedynie co piąta organizacja posiada przygotowaną strategię social media.

 

A oczekiwania interesariuszy są wygórowane – 51% użytkowników Facebooka domaga się odpowiedzi tego samego dnia, zaś 52% użytkowników Twittera w ciągu 2 godzin! Co gorsza, aż 25% podzieliło się przez social media swoimi negatywnymi doświadczeniami o marce. Teraz przejdźmy do poszczególnych branż.

 

Okazuje się, że najbardziej social media zaniedbuje branża technologiczna – tutaj ilość negatywnych opinii sięga astronomicznych 66%. Najgorzej w rankingu wypadł Google – miejsce 567 na 605 przebadanych firm!

 

Słabo poradziła sobie także branża finansowa – tutaj współczynnik negatywnych doświadczeń wyniósł 55%.

 

Najlepiej poszło branży handlowej, gdzie co piąty klient stwierdził, że lepiej być nie może, zaś negatywne odpowiedzi zamknęły się w ilości 39%.

 

Zostaw odpowiedź