fbpx

Odzież, media, RTV i AGD to trzon polskiego e-commerce

Gemius rozpoczął publikację fragmentów raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, które zrealizowano przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Najciekawszy z owych fragmentów odpowiada na pytania, jakie produkty kupują polscy internauci oraz jak wiele wydają w sieci.

 

 

Zacznijmy od zestawienia produktów, które Polacy najczęściej kupują w sieci. Zestawienie otwiera branża odzieżowa, praktycznie na równi z mediami: książkami, płytami i filmami – 80 do 77%. Trzecie miejsce samotnie piastuje branża RTV i AGD. Następnie mamy peleton pościgowy składający się z rozmaitości, takich jak: smartfony/tablety, bilety, komputerówka, obuwie, kosmetyki/perfumy, odzież sportowa oraz artykuły dziecięce, w tym zabawki.

 

 

Ciekawostką badania jest mocne rozdrobnienie na odzież, odzież sportową oraz obuwie, oraz brak podziału branży RTV i AGD, która w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw internetowych jest bardzo wyraźnie zarysowany.

 

Przejdźmy do wydatków polskich internautów. Tutaj rządzi RTV i AGD z wynikiem 590 złotych. Dobrze wypadają także meble i wystrój wnętrz – średni zakup w tych branżach to aż 301zł. Polacy nie oszczędzają także na obuwiu, średnio wydając 133 złote.  Reszta wyników poniżej.

 

Zostaw odpowiedź