fbpx
allegro, e-commerce

Oficjalny sklep Allegro.pl morduje ceny. Teraz także na Ceneo.pl

Znaki jakości, dbałość o obsługę klienta, wyróżnienia sprzedawców, nacisk na zadowolenie klientów, umiejętne tworzenie tytułów, znakomita jakość zdjęć. To tylko wybrane zagadnienia, którymi przez ostanie lata Akademia Allegro doradzała walczyć o klientów.

 

Od kilku dni oficjalny sklep Allegro.pl pojawił się na Ceneo.pl i zaserwował swoim klientom, czyli sprzedawcom, absolutnie i totalnie najniższe ceny.

 

 

Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, oficjalny sklep Allegro.pl, który miał być eksperymentem w celu badania potrzeb klientów i eksplorowania nowych metod sprzedaży, zmienił się w „mordownię” cen. Trudno powiedzieć, czy eksperyment dobiega końca i sklep postanowił pozbyć się trudnego w sprzedaży asortymentu, czy też to „nowy etap” badania zachowań konsumentów według Allegro.pl.

 

allegro-ceneo

 

Przeglądając ofertę oficjalnego sklepu Allegro.pl, można dojść do wniosku, że jest to po prostu metoda sprzedażowa, której marża nie odbiega od prowizji oczekiwanej od sprzedawców w danej kategorii. Stąd te „rewelacyjne” dla innych sprzedawców ceny.

 

Wiele wskazuje na to, że Allegro.pl w dalszym ciągu bada możliwość zostania polskim Amazonem. Zabiera się do tego także od strony, którą ubóstwia Amazon, czyli od absolutnie najniższych cen. Nie musi się przy tym zbyt mocno martwić opinią swoich partnerów w postaci kilkudziesięciu tysięcy sprzedawców – wszak zazwyczaj nie mają oni zbyt dużego wyjścia.

 

No chyba, że sprzedawcy zaczną uważniej przyglądać się możliwościom ekspansji międzynarodowej na zachodnie rynki, zdecydowanie mniej wrażliwe na cenę. To z kolei wzmocni zainteresowanie polskim rynkiem dwóch największych pośredników w globalnym handlu internetowym czyli eBaya i Amazona. A to zakończy czas nudnego już panowania jednego króla, który bezwzględnie wyznaje zasadę

dziel i rządź.

1 komentarz

  1. Jureck 15-02-2019

Zostaw odpowiedź