Od wczorajszego popołudnia Onet, który należy do Ringier Axel Springer Media AG, jest właścicielem 80 procent udziałów porównywarce cenowej Skąpiec.pl oraz w największym portalu z opiniami – Opineo.pl.
To nie pierwsza próba mariażu Skąpca i Opineo – jak widać, udało się, ale dopiero pod skrzydłami większego partnera.
Najważniejsza informacja poza tytułową głosi, że założyciele spółek Mariusz Janiszewski (Skąpiec.pl) i Paweł Kucharzak (Opineo.pl) pozostają mniejszościowymi udziałowcami i będą dalej kierować firmami jako Prezesi Zarządów. I jest to informacja dobra – zarówno dla Skąpca, Opineo jak i ich klientów.
Zasadnicze pytanie, które nasuwa się nam wszystkim jest proste: jak zmienią się oba portale, co takiego może wnieść do nich Onet, i czy powstrzyma się przed pokusą wyniesienia wszystkiego?
Jak zapewnia Prezes Zarządu Grupy Onet.pl przejęcie oznacza dla obu podmiotów mocny zastrzyk nowego ruchu: „wykorzystując nasz zasięg, będziemy dalej wzmacniać obydwa produkty”. Z kolei przedstawiciele nowych nabytków Onetu liczą na coś więcej niż przekierowania – konkretne inwestycje:
„Onet to od lat wiarygodny i sprawdzony partner w biznesie, lider mediów online. To też ogromne zaplecze technologiczne oraz lata doświadczenia w tworzeniu pionierskich rozwiązań dla użytkowników i reklamodawców. Jesteśmy przekonani, że łącząc nasze kompetencje, uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję”- Mariusz Janiszewski, Prezes Zarządu Skąpiec.pl.
Z pewnością wejście Onetu w e-commerce i wzmocnienie dotychczasowych konkurentów Ceneo powinno wyjść na dobre całemu rynkowi. Czekamy na pozytywne efekty i liczymy, że to przejęcie nie osłabi zarówno Skąpca jak i Opineo.