fbpx

Z online do offline: Westwing Home & Living otworzył pierwszy sklep stacjonarny

Multikanałowa sprzedaż dotychczas była domeną marek prowadzących klasyczną sprzedaż detaliczną lub marek producentów. Teraz pora na klub zakupowy.

Trzeba przyznać, że eksperyment Westwing Home & Living jest godny zauważenia i prześledzenia. Wyobraźmy sobie, że na podobny pomysł wpada Allegro czy też Ceneo, albo Skąpiec lub Otomoto. Niby wariactwo, ale czy do końca? Amazon jest już na finalnym etapie otwierania swoich sklepów spożywczych.

Co niemniej ciekawe, że Westwing Home & Living to firma niemiecka, ale pierwszy punkt stacjonarny zdecydowała się otworzyć na terenie warszawskiego centrum handlowego Arkadia. Dotychczas firma sprzedawała meble i dodatki do domu wyłącznie w internecie. Asortyment w nowo otwartym salonie, podobnie jak na stronie Westwing.pl, będzie regularnie się zmieniał. Co prawda Westwing.pl nie jest największym w Polsce klubem zakupowym ale w swojej bazie posiada około 1.7 miliona użytkowników, z których prawdopodobnie większość aktywnych właśnie na terenie Warszawy – stąd przekonanie o tym, że salon stacjonarny powinien być rentowny w dłuższym okresie.

„W e-commerce osiągnęliśmy duży sukces – w ciągu zaledwie 5 lat zbudowaliśmy silną i rozpoznawalną markę oraz stabilną i rentowną firmę. Dlatego teraz możemy pozwolić sobie na kolejny krok, jakim jest wejście do sprzedaży offline. Liczymy na to, że dzięki obecności w jednym z największych centrów handlowych w Polsce uda nam się pozyskać nowych klientów, zwiększyć obroty i umocnić naszą pozycję w branży wnętrzarskiej” – wyjaśnia Tomasz Kasperski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.

 

Marta Suchodolska, dyrektor kreatywna Westwing: „Stworzyliśmy unikalny koncept sprzedaży stacjonarnej, który zakłada częste zmiany w asortymencie. Chcemy, aby klienci mieli dostęp do zróżnicowanych i pasujących do siebie stylistycznie produktów – tak, jak na naszej stronie. Dlatego podzieliliśmy sklep na kilka stref. W każdej z nich prezentujemy meble i dodatki w wybranym stylu. Co dwa tygodnie wymieniamy jedną stylizację, a do pozostałych wprowadzamy nowe produkty. Część z nich jest dostępna tylko w pojedynczych egzemplarzach, inne w niewielkich seriach. Dzięki temu klienci znajdą u nas zawsze coś nowego i niepowtarzalnego”.

 

 

 

 

 

 

 

 

westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-1 westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-2 westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-7 westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-8 westwing-sklep-stacjonarny_witryna westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-6 westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-5 westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-3 westwing-sklep-stacjonarny_aranzacja-4

 

Zostaw odpowiedź