fbpx

Opony stanowią niemal połowę e-sprzedaży komponentów samochodowych

Według globalnej firmy analitycznej Frost & Sullivan, wartość sprzedaży tego segmentu osiągnęła w 2013 roku wartość 2,5 mld euro. To obecnie największy segment na rynku wszystkich samochodowych części zamiennych

Choć internetowa sprzedaż opon stanowi obecnie 7,8 procent całego rynku ogumienia kupowanego przez klientów indywidualnych, to wartość ta szybko rośnie. Tym bardziej, że całkowity rynek opon kurczy się, co jest dobrze widoczne w tradycyjnych kanałach sprzedaży detalicznej

podkreśla Anuj Monga, analityk rynku motoryzacyjnego Frost & Sullivan.

Według rapotu firmy do którego dotarła Rzeczpospolita sprzedaż opon przez internet będzie przynosić do roku 2020 około 20 procent przychodów całego segmentu opon kupowanych przez klientów indywidualnych.

Największą dynamiką w tym zakresie będą mogły się pochwalić się takie kraje, jak Francja, Niemcy oraz Rosja. Sprzedaż ogumienia przez internet wynosi w tych państwach odpowiednio 12, 11 oraz 8 procent. Według danych Frost & Sullivan na wzrosty mogą liczyć również e-sprzedawcy w Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz w Hiszpanii.

W gronie takich państw zdaniem Rzeczpospolitej nie zabraknie również Polski. Pole do potencjalnych wzrostów jest nad Wisłą ogromne. Wystarczy wspomnieć o tym, że chociaż ogólna wartość sprzedaży detalicznej samochodowych części zamiennych prowadzonej przez internet wynosi około 5 procent, to jednak oczekuje się, że wartość ta znacznie wzrośnie w szybkim tempie 25 procent rocznie.

Na naszym rodzimym rynku najlepszym przykładem e-sklepu czerpiącego spore korzyści ze wzrostu sprzedaży opon w sieci jest serwis Oponeo.pl, który w 2013 zwiększył swoje obroty o prawie 24 procent w porównaniu do roku 2012.

W europejskiej czołówce, niedoścignionym liderem jest niemiecki Delticom, który sprzedał w 2013 roku opony o wartości 600 mln euro. W posiadaniu firmy jest 137 sklepów internetowych działających w 42 państwach. Delticom współpracuje też z siecią 35 tysięcy profesjonalnych warsztatów oferujących usługę montażu opon.

Liczącymi sie graczami na europejskiej mapie sprzedaży opon są także takie firmy jak Blackcircles.com, Oxyo-Pneus, PopGom, Pneus Online, Oponeo.pl oraz eGommerce. Analitycy w najbliższych latach oczekują procesów konsolidacyjnych w tej branży.

1 komentarz

  1. Oleje silnikowe 27-06-2014

Zostaw odpowiedź