fbpx

Optymalizacja strony www pod kątem SEO – 5 aktualnych trendów

Agencja Digital Marketing zaprezentowała infografikę, która podsumowuje dotychczasowe rozważania i opinie na temat najnowszych trendów w SEO. Nie ma w tym miejscu mowy o odkrywaniu Ameryki.

Pomimo to, warto poświęcić 10 minut na uważne przestudiowanie infografiki, która zwraca uwagę na najważniejsze czynniki SEO w tym roku. Zapomnieć o którymś z nich to byłby zwyczajny wstyd!

 

Po pierwsze, trzeba pamiętać o licznych zmianach algorytmu – Panda, Pingwin, Hummingbird to najważniejszych z nich. Tylko w 2012 roku Google updatetowało swój algorytm 37 razy. Dużo spokojniejszy był ubiegły rok z 15 dużymi zmianami. Wyszukiwarkowy gigant bardzo ostro wziął się za farmy linków i strony spamujące wyniki wyszukiwania, zaś skutki odczuli nawet najwięksi – także w polskim e-commerce.

 

Po drugie, warto skupić się na mobilnym SEO. Jazda obowiązkowa to optymalizacja strony www pod kątem użytkowników smartfonów oraz tabletów. Szczególnie istotne są tutaj iPhone’y oraz smartfony z Androidem.

 

Po trzecie, pozycjonowanie pod kątem lokalnych zapytań jest coraz ważniejsze. Google coraz dokładniej rozróżnia zapytania i prezentuje coraz mocniej zróżnicowane wyniki wyszukiwania. Globalne statystyki mówią, że około 20% wszystkich zapytań w Google dotyczą kwestii lokalnych, zaś w przypadku smartfonów to ponad 50%.

 

Po czwarte, social media. Warto pamiętać o sile Google+, niemniej warto zbierać lajki, komentarze, followersów na innych platformach, które Google śledzi z wielką uwagą.

 

1 komentarz

  1. Kamil 26-03-2014

Zostaw odpowiedź