fbpx

Otto podbija stawkę – blisko 8 miliardów euro e-obrotów w 2018 roku

Niemcy spod logotypu Otto od kilku lat święcą triumfy – notują wzrosty obrotów poparte zyskami.

Pomimo tego, że grupa Otto w zdecydowanej większości bazuje na trudnym rynku odzieżowym po raz kolejny odnotowało wzrost obrotów w segmencie e-commerce – o 4,5 procenta, do 7,7 miliardów euro w ubiegłym roku fiskalnym. Na tle całkowitych obrotów firmy w wysokości 13,4 miliarda euro e-commerce rozrasta się bardzo dynamicznie i wiele wskazuje na to, że firma niegdyś słynąca z wysyłek katalogów będzie mogła odstawić swój klasyczny rynek na boczny tor.

Grupa Otto większość swoich obrotów czerpie z rodzimego niemieckiego rynku. Tam też uzyskało najlepszy wzrost – o 5,2 procenta co przełożyło się na sumę obrotów w wysokości 5,3 miliarda euro. A to oznacza, że niemiecki rynek odpowiada za 69 procent całkowitych obrotów firmy.

Na tle globalnego 18 procentowego wzrostu e-commerce wynik Otto wygląda na przeciętny ale w przypadku branży odzieżowej sytuacja przedstawia się zgoła inaczej. Wspominaliśmy o tym wskazując na wyniki finansowe na przykład Zalando.

Pomimo to, zarząd Otto nie jest zadowolony. Wystosował informację prasową, w której ubolewa nad zbyt słabymi wynikami finansowymi firmy, które miałyby mieć swoje źródło w zbyt długim i gorącym lecie. Otto ponosi także koszty ciągłego rozwoju swojego sklepu internetowego, w ramach którego powstał marketplace, co powoli staje się normą. Niemcy chwalą się, że przyciągnęli już ponad 3000 aktywnych kontrahentów.

Biorąc pod uwagę nadciągające zmiany klimatyczne wymówek będzie co niemiara.

 

O wynikach finansowych grupy Otto pisaliśmy także rok temu:

Tylko w ubiegłym roku biznes online Grupy Otto urósł o prawie 11 procent do zawrotnej kwoty 7.8 miliarda euro. W rodzimych Niemczech Otto obróciło kwotą 5.4 miliarda euro. Dwoma najważniejszymi sklepami internetowymi dla Grupy pozostają: otto.de oraz aboutyou.de.

Grupa Otto z rekordowymi, blisko 8 – miliardowymi obrotami w online

Zostaw odpowiedź