Rozwój e-commerce to również rozwój przedsiębiorstw logistycznych i transportowych. Najdobitniej świadczą o tym informacje o zmianach, jakie napływają do nas z dwóch firm, działających w tym sektorze: polskiego InPosta i niemieckiego DHL.
Zgodnie z zapowiedziami Rafała Brzoski, o których pisaliśmy na łamach Mensis.pl, trwa dynamiczna ekspansja paczkomatów na zagranicznych rynkach. Ostatnio operatorowi paczkomatów, spółce InPost udało się nawiązać biznesowy kontrakt z siecią brytyjskich supermarketów Morrisons, które na terenie Wielkiej Brytanii posiada 500 placówek.
Polska spółka deklaruje, że do końca 2014 roku udostępni na Wyspach aż 1500 urządzeń. Przypomnijmy, że w lutym stworzona przez Brzoskę firma pochwaliła się sfinalizowaniem umowy z londyńskim zarządcą transportu miejskiego. Owocem tej współpracy będzie instalacja paczkomatów przy parkingach stacji londyńskiego metra.
Tymczasem jak donosi serwis Post and Parcel, globalny lider rynku kurierskiego, DHL wprowadził w Los Angeles usługę dostarczania przesyłek z wykorzystaniem helikopterów. Taki sposób dostarczania przesyłem ma pozwolić na omijanie korków, trapiących miasto Aniołów.
DHL stale poszukuje innowacyjnych sposobów, aby transportować przesyłki naszych szybko i niezawodnie
powiedział Mike Parra, prezes DHL Express US