fbpx

Panda 4.0 bije w Aska oraz eBay’a

20 maja, dokładnie o 9:11, Matt Cutts ogłosił na Twitterze, że wystartował nowy update algorytmu Panda. Wersja 4.0, chociaż została określona jako łagodna i wyważona narobiła potężnego zamieszania.

Według bloga prowadzonego przez Searchmetrics wyszukiwarka Ask.com odnotowała 50% spadki widzialności, zaś eBay.com 33%

 

 

Panda 4.0 jest spełnieniem obietnic jakie Google złożyło w ostatnich 12 miesiącach podkreślając, że będzie promować strony, które oferują kontent odpowiadający na nowe zapytania internautów, a nie te, które wciąż walczą o „stare frazy”, na które informacje można uzyskać z łatwością.

 

Innymi słowy, Google dba coraz mocniej o jakość danych, które dostarcza bezwzględnie dyscyplinując swoich „podwykonawców”, którym płaci za dobrze wykonaną pracę przekierowaniem cennego ruchu.

 

Wśród stron, które poniosły największe straty zmierzone przez Searchmetrics znalazły się:

  • ask.com – minus 50%
  • ebay.com – minus 33%
  • yellowpages.com – minus 20%
  • digitaltrends.com – minus 50%

 

Z kolei zwycięzcami, którzy znacząco poprawili swoje wyniki dzięki nowemu algorytmowi, zostali:

  • emedicinehealth.com – plus 500%
  • medterms.com – plus 500%
  • zimbio.com – plus 500%

 

Jak na razie, nie poznaliśmy żadnych polskich badań o wpływie Pandy na naszym podwórku. Patrząc na kazus eBay’a pozostaje zapytać jak mocno oberwie Allegro, OLX oraz porównywarki cenowe. 

 

2 komentarze

  1. Marek 27-05-2014
  2. Bartek - Memtor 03-07-2014

Zostaw odpowiedź