Właśnie zakończył się III etap konkursu „e-Commerce Polska awards 2013”, a tym samym pierwszych obrad Jury. W każdej kategorii wyłoniono maksymalnie trzech nominowanych Uczestników do nagrody głównej. 3 października 2013 odbędzie się spotkanie Jury przy okrągłym stole, podczas którego sędziowie wybiorą zwycięzców.
Wśród Jurorów znaleźli się eksperci branży e-Commerce – przedstawiciele platform e-commerce, płatności on-line, treści cyfrowych, usługodawców i dostawców rozwiązań IT, a także logistyki i dystrybucji. Każdy z sędziów otrzymał uprawnienia dostępu do aplikacji, za pomocą której mógł głosować. Organizator drogą losowania przydzielił każdemu z członków Jury liczbę uczestników, których będzie oceniać według ściśle określonych zasad. Wśród kryteriów oceny dla kategorii brandingowej znalazły się kreacja, pomysł i wykonanie. W przypadku kategorii sprzedażowej przy ocenie brane pod uwagę były – zgodność regulaminu e-sklepu z obowiązującymi przepisami, przejrzystość strony pod kątem zakupowym, dostępność produktu czy łatwość dokonania zakupu. Każda kategoria była oceniana oddzielnie według pięciostopniowej skali. Następnie zliczono punkty i w każdej kategorii wybrano trzech najwyżej ocenionych kandydatów.
Jesteśmy zaskoczeni tak wyrównanym poziomem Uczestników, wpłynęło ponad 100 zgłoszeń do konkursu i wielu sędziów deklarowało, że naprawdę trudno było wybrać tych najlepszych. Dla nas to w gruncie rzeczy bardzo dobry sygnał – oznacza to, że polski e-commerce jest coraz bardziej profesjonalny, a prowadzenie biznesu online ma już swoje standardy. – tłumaczy Patrycja Sass- Staniszewska z e-Commerce Polska
Nad prawidłowym przebiegiem prac Jury czuwał Audytor konkursu – Radca Prawny Włodzimierz Głowacki z Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy sp.k. Kancelaria Prawnicza :
Przeprowadzono szczegółowy audyt III etapu konkursu e-Commerce Polska awards 2013. Audyt wykazał pełną zgodność głosowania z regulaminem konkursu. Wytypowano nominowanych w każdej kategorii.
Prezentujemy nominowanych alfabetycznie.
W głosowaniu konsumentów wyłoniono następujących nominowanych do Nagrody e-konsumenta
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”:
AleDobre.pl
DeeZee.pl
Qtravel.pl
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/ duży e-sklep”
ANSWEAR.COM
Empik.com
RTV EURO AGD
W kategorii BRANDINGOWEJ wyłoniono nominacje w czterech podkategoriach: Odkrycie roku, Sukces roku, Innowacja roku, Kampania roku.
Odkrycie roku, czyli nagroda dla najlepszego e-sklepu, który rozpoczął działalność w 2012 roku będzie przyznana zwycięzcy z grupy „mały e-sklep” oraz „średni/ duży e-sklep”.
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”:
empiktravel.pl
hurtowniasportowa.net
MAJESSO.pl
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/ duży e-sklep”
Kwiatowy Ogród
Sukces roku to nagroda za jednorazowe wydarzenie lub osiągnięcie w dziedzinie e-commerce, związane z działalnością e-sklepu, które wywarło największy wpływ na rynek e-commerce. Zwycięzcy zostaną wyłonieni zarówno w grupie małych e-sklepów, jak i średnich/ dużych e-sklepów.
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”:
DeeZee.pl
Denley.pl
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/duży e-sklep”:
empik.com
Leroy Merlin
Mostrami.pl
SuperKoszyk.pl
ZłoteWyprzedaże.pl
Innowacja roku, tonagroda za najbardziej innowacyjne rozwiązanie technologiczne, zarówno programistyczne, jak i organizacyjne zastosowane w e-sklepie. Nominowano Uczestników w grupie „mały e-sklep” oraz „średni/ duży e-sklep”
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”:
DeeZee.pl
recman24.com
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/duży e-sklep”:
empik.com
Ibuk.pl
Leroy Merlin
- Sarenza.pl
ZłoteWyprzedaże.pl
Kampania roku, nagroda za najlepszą kampanię promocyjną e-sklepu będzie przyznana w grupie „małych e-sklepów”, jak i „średnich/ dużych e-sklepów.
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”
Sklep Kaligraf
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/ duży e-sklep”
ANSWEAR.com
W Kategorii SPRZEDAŻOWEJ nominacje przyznano w trzech podkategoriach: Strona roku, Strona przyjazna klientowi oraz Przełamanie nieufności.
Strona roku, nagroda za najbardziej przejrzystą, funkcjonalną i estetyczną prezentację produktów na stronie e-sklepu zostanie przyznana nominowanym z grupy „mały e-sklep” oraz grupy średni/ duży e-sklep”
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”:
Art. Is good
Balladine
coś słodkiego
Lampy i światło
Sklep Converse
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/duży e-sklep”:
ANSWEAR.com
Empik.com
meblepumo
Sarenza.pl
TUSZMARKT.PL
Strona przyjazna klientowi, nagroda za najlepiej skonstruowaną stronę pozwalającą na intuicyjne poruszanie się po stronie e-sklepu, zwłaszcza dla osób bez doświadczenia w zakupach w sieci. Nominowano Uczestników w grupie „mały e-sklep” oraz „średni/duży e-sklep”
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”:
Balladine
Bazylia.pl
DeeZee.pl
empiktravel.pl
Lampy i światło
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/duży e-sklep”:
Choc&Play
Cyfrowe.pl
FLY.pl
Oponeo.pl
ZłoteWyprzedaże.pl
Przełamanie nieufności, to nagroda za najlepsze rozwiązanie przełamujące nieufność klienta, który nie może osobiście obejrzeć produktu – jak e-sklep radzi sobie z tą barierą. Nominowano Uczestników w obu grupach e-sklepów.
Uczestnicy nominowani w grupie „mały e-sklep”:
Balladine
Empiktravel.pl
WiFi Partner
Uczestnicy nominowani w grupie „średni/duży e-sklep”:
8a.pl
ANSWEAR.com
empikfoto.pl
Felgi.pl
ZłoteWyprzedaże.pl
Sponsorami konkursu są Transferuj.pl, Przelewy24 oraz firma Hybris.
Gala wręczenia nagród odbędzie się 14 listopada 2013 w Teatrze Capitol w Warszawie o godzinie 19.00