fbpx
new-paypal-logo

PayPal kupuje największą globalną platformę dla łowców okazji

PayPal właśnie wyłożył 4 miliardy dolarów, nomen omen, w gotówce na portal, który ma być przyszłością zakupów.

Honey, bo tak nazywa się owa przyszłość zakupów, to platforma, która tworzy pluginy do przeglądarek. Ich rolą jest oceniać ceny na stronie, którą odwiedzimy i informować na ile to co dany sklep oferuje jest okazją, a na ile lepiej poszukać lepszej ceny lub poczekać z zakupami. Prawda, że robi wrażenie?

Jest to największe przejęcie w historii PayPala, któremu środków finansowych nie brakuje, wszak jest liderem wśród fintechów i pierwszym z nich, w ujęciu historycznym. Pozostaje też najlepiej notowanym na giełdzie fintechem na świecie. Do szukania nowych dróg rozwoju zobowiązuje go też osoba założyciela, jednego z największym innowatorów naszych czasów, Elona Muska.

Czy Honey jest warty 4 miliardy dolarów? Trudno powiedzieć. Wiadomo, że ma 17 milionów regularnie korzystających z pluginów i aplikacji użytkowników. Funkcjonalność Honey’a jest szeroka – poza informacjami o tym z jak dobrą okazją mamy do czynienia pozwala przeglądać oferty, śledzić ceny, ustawiać alerty i tworzyć własne listy życzeń. Innymi słowy, jest to swoisty asystent zakupowy dla łowców okazji. Główną grupą docelową Honey’a są millenialsi, a więc konsumenci dorastający i wrastający dopiero w kapitalizm i społeczeństwo. Z perspektywą długiego i dostatniego życia.

Skąd pomysł PayPala aby przejąć Honey’a? Otóż firma ta posiada unikalne informacje o zachowaniach zakupowych młodych użytkowników Internetu. Co więcej, platforma jest rentowna, zaś PayPal posiada wszelkie środki ku temu, aby do Honey’a dokładać traktując go jak koło zamachowe swojego aktualnego biznesu.

PayPal kupuje największą globalną platformę dla łowców okazji

Zostaw odpowiedź