fbpx
marża w ecommerce

PayPal mocno w górę, Twitter uparcie w miejscu

Nie słabnie tempo globalnego wzrostu płatności błyskawicznych, wyczerpuje się za to możliwość wzrostu dla niektórych mediów społecznościowych.

Twitter jest znowu w poważnych kłopotach. Kilka lat temu mówiło się, że przejęcie Twittera przez innego giganta medialnego to tylko kwestia czasu, ale jak dotychczas Ćwierkacz radził sobie przyzwoicie, powoli powiększając zasoby dusz, jak i reklamodawców. Aż do teraz, kiedy to gruchnęły wiadomości o drugim kwartale obrachunkowym. Wynika z nich, że Twitter stracił 2 miliony użytkowników aktywnych co najmniej raz w miesiącu – z 70 do 68, co jest trendem mocno niepokojącym. Pomimo to, sieć pozostaje trzecią największą zachodnią siłą społecznościową – po Facebooku i Intagramie. Jeszcze gorzej wyglądają wyniki finansowe Twittera, który dochody wyraźnie spadły o kwotę około 45 milionów dolarów z 534 do 489. A to bardzo wyraźna strata o 8.5 procenta. Wszystko to oznacza, że Twitter odnotował stratę finansową w wysokości 178 milionów dolarów za pierwszą połowę roku.

Zgoła inaczej wygląda sytuacja PayPala, który notuje szalone wzrosty mobilne – ilość transakcji wykonywanych na smartfonach i tabletach w pierwszym kwartale obrachunkowym wzrosła o 51 procent! Drugi kwartał wypadł równie pomyślnie, w efekcie czego Amerykanie odhaczyli olbrzymi wzrost obrotów – o 23.5 procenta do kwoty 106 miliardów dolarów! (z 86 miliardów w tym samym okresie, rok wcześniej). W przeciwieństwie do Twittera, PayPal ma stałe grono regularnych użytkowników, których liczbę określa na co najmniej 210 milionów. Jakby tego było mało, rośnie liczba transakcji na pojedyncze konto o 32 procent rok do roku. Jak widać, system One Touch zdaje egzamin znakomicie.

Zostaw odpowiedź