fbpx

PayPal prezentuje nowe logo

Amerykańscy dziennikarze skomentowali nowe logo PayPala dość złośliwie, twierdząc, że już nikt nie pomyli go ze znakiem parkingu. W ciągu 15 lat istnienia to już trzecia zmiana logotypu amerykańskiego giganta internetowych płatności błyskawicznych.

Czy faktycznie przedsiębiorstwo w branży internetowej musi co 5 lat prezentować nowy logotyp?

 

Patrząc na Google, które narzuca w tej kwestii szaleńcze tempo można by się pokusić o odpowiedź: TAK, lifting logotypu co 5 lat to konieczność, a nie luksus. Aktualizację swojego ledwie dziesięcioletniego logotypu niedawno zrobił także Facebook. W międzyczasie swojej kilkunastoletniej działalności liftingowało się nasze rodzime Allegro. Swoje logo poprawiał także eBay – i to nie jednokrotnie.

 

Internet jest specyficzną formą medium, gdzie marka odbierana jest nie tylko poprzez swoje produkty czy reklamy, ale także bardzo mocno poprzez swoją stronę internetową wraz z identyfikacją wizualną. Natłok codzienne oglądanych stron, a tym samym fakt, że widzimy coraz to nowsze, lepsze wersje wizytówek www różnych firm wraz z coraz ciekawszych logotypami, skutkuje szybko rosnącymi wymaganiami ze strony użytkowników.

 

Strony www naszych firm starzeją się gwałtownie, z powodu zbyt łatwej możliwości porównania ich z innymi nowszymi i lepszymi stronami. A jak wiadomo, codziennie gdzieś na świecie jakaś uznana marka publikuje nową znakomitą stronę z poprawionym logotypem oraz identyfikacją. Nie bez powodu wśród agencji reklamowych utarło się powiedzenie, że aktualnie opublikowana strona internetowa jest przestarzała już w dniu premiery.

 

Nowe logo Paypala wpisuje się w aktualny trend spłaszczania i upraszczania logotypów. Ponadto, po raz kolejny zmieniono czcionkę, jaką pisana jest nazwa firmy. Zmiana jest udana, dąży do mocniejszego osadzenia firmy jako dojrzałego tworu z dużą dawką technologicznej nowoczesności. Trend do odchodzenia od tanich trików skupiających uwagę na logo jest tu bardzo wyraźny. Żadnego 3D, żadnych obrysów, żadnych cieni.

Zostaw odpowiedź