fbpx

PayU oferuje wspólny koszyk Marketplace zgodny z dyrektywą PSD2

PayU po raz kolejny bardzo wyraźnie wychodzi afrontem do Allegro oferując innym sprzedawcom rozwiązania dotychczas zarezerwowane wyłącznie dla Allegro.

Tym razem padło na tzw koszyk Marketplace. Jest to funkcjonalność, która pozwala platformom handlowym skupiającym wielu sprzedawców na realizowanie zamówień składanych przez jednego kupującego u różnych sprzedających. Jest to wypisz wymaluj funkcjonalność jaką kilka lat temu zaoferowało Allegro. Teraz PayU chce, aby inne elektroniczne targowiska nie były gorsze.

Jest to krok o tyle ciekawy, że coraz więcej bardzo dużych sklepów decyduje się na otwarcie swojego marketplace’u aby powiększyć zasięg i uprościć proces integracji ze swoimi dostawcami. Jednym z pierwszych tego typu rozwiązań wśród polskich sklepów internetowych zaoferował Empik. Ostatnio na podobny krok zdecydował się Carrefour, który mocno liczył, że nowo otwarty sklep internetowy nabierze większej dynamiki, dzięki bogatszej ofercie. Dodatkowo PayU bierze na siebie weryfikację poszczególnych sprzedających. Nowa usługa jest przystosowana do wszystkich wymogów, jakie na sklepy online nałożyła w czerwcu dyrektywa PSD2.

Ponadto włączenie usługi płatności Marketplace od PayU gwarantuje platformom handlowym działającym w internecie znaczne ograniczenie formalności. To PayU weryfikuje każdy sklep, który chce rozpocząć sprzedaż na platformie. Aby to zrobić sprzedawcy wypełniają tylko krótki formularz online udostępniony przez PayU, a operator platformy ma łatwy dostęp do informacji o statusie każdego z nich poprzez API.

Zjawisko tzw. marketplace’ów obserwujemy w polskim e-commerce praktycznie od samego początku zakupów internetowych w naszym kraju. W takim modelu działa znane chyba wszystkim Allegro, jak również rosnący bardzo mocno w Polsce chiński gigant e-commerce – AliExpress. Obie platformy należą do najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim e-handlu1. Cały czas jednak jest na tym rynku jeszcze sporo miejsca także dla nowych, ambitnych graczy, jak chociażby Arena.pl – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Wspominaliśmy ostatnio, że rynek płatności błyskawicznych rozgrzał sie do czerwoności. Jak widać PayU wykorzystuje ten hype, aby wprowadzić jak najwięcej funkcjonalności i wyróżnić się na tle konkurencji.

Zostaw odpowiedź