fbpx

PayU wprowadza Program Ochrony Kupujących

PayU, największy operator płatności internetowych wprowadza kolejne rozwiązania integrujące polski e-handel i ułatwiające funkcjonowanie e-konsumentów.

Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach informowaliśmy o udostępnieniu systemu ratalnego Raty PayU, a w wywiadzie dla Mensis.pl Marcin Jabłoński CEO PayU SA opowiedział o możliwościach konta PayU.

Dziś natomiast otrzymaliśmy informację, że PayU udostępnił Program Ochrony Kupujących. POK to system gwarantujący zwrot kosztów w przypadku, gdy zamówiony towar nie dotrze do odbiorcy, a jego symbol, którym jest „parasol ochronny”, dobrze znają już użytkownicy Allegro.

Jak działa program i co oferuje internautom kupującym w sieci? Według danych GUS, co trzeci Polak i aż dwie trzecie internautów dokonuje zakupów w sieci. Sklepy internetowe dokładają wszelkich starań, aby transakcje przebiegały szybko i bezproblemowo. Niektórzy klienci obawiają się jednak nieprzyjemnych sytuacji, jakie mogą się zdarzyć podczas zakupów, np. tego, że towar, który zamówią do nich nie dotrze lub będzie inny, niż ten opisany w ofercie.


Platforma handlowa Allegro już kilka lat temu objęła wszystkich użytkowników Programem Ochrony Kupujących z symbolem charakterystycznej parasolki. Obecnie podobny  mechanizm chroniący finanse klientów internetowych zostanie wdrożony w ponad 2 tysiącach e-sklepów, w których można płacić online za pośrednictwem PayU.
Programem Ochrony Kupujących objęte zostały towary, za które kupujący dokona płatności kontem PayU jako zalogowany użytkownik. Ochrona może dotyczyć także wybranych towarów, za które płatność zostanie wykonana za pośrednictwem innych usług udostępnionych przez PayU. Komunikat o możliwości objęcia zakupów ochroną POK pojawi się po zakończeniu transakcji. By skorzystać z tego rozwiązania kupujący zostanie poproszony o  rejestrację i aktywację konta PayU.
Założeniem Programu Ochrony Kupujących jest gwarancja finansowej rekompensaty kosztów, gdyby zdarzyło się, że klient nie otrzyma towaru lub dostanie przedmiot różniący się od tego, który zamawiał. Na zgłoszenie chęci skorzystania z POK kupujący ma 120 dni od daty zakupu towaru. Aby skorzystać z tego rozwiązania należy wysłać do PayU kompletnie wypełniony formularz znajdujący się pod adresem http://www.payu.pl/program-ochrony-kupujacych.
Program Ochrony Kupujących umożliwia zwrot pieniędzy przy transakcjach o wartości do 10 tys. zł. W przypadku, gdy kupujący nie otrzyma towaru po wpłacie pieniędzy, może uzyskać 100 proc. zwrotu kosztów. Natomiast w sytuacji, gdy zamówiony przedmiot będzie wyraźnie odbiegał od opisu, rekompensata wyniesie 50 proc. wartości. Należy pamiętać, że jeśli w trakcie trwania procedury sprzedający zwróci pieniądze lub prześle zakupiony przedmiot, klient musi poinformować zespół POK o tym fakcie.

 

Wsparcie oferowane przez POK może zachęcić jeszcze więcej osób do robienia zakupów przez Internet, zwłaszcza w okresie przedświątecznej gorączki.

– Kupowanie w sieci to oszczędność czasu, a często także pieniędzy. Sklepy, które zostaną objęte programem ochrony przez pośrednika płatności online zyskają dzięki temu rozszerzoną gwarancję bezpieczeństwa zakupów. W ten sposób łatwiej będzie przekonać do zakupów online osoby, które dotychczas z nich nie korzystały – mówi Andrzej Bassara, Senior Product Manager PayU SA.

Warto także podkreślić, że POK został stworzony nie tylko dla klientów, ale też dla sprzedawców – jest to wyróżnienie i dodatkowy sygnał dla kupującego, że sklep podlega ochronie, a jednocześnie jest godny zaufania ze względu na stosowane zabezpieczenia transakcji.
Dodatkowo postępowanie wyjaśniające konfliktową sytuację niemal w całości jest przeprowadzane przez zespół Programu Ochrony Kupujących, co z pewnością docenią klienci, dla których standardowa procedura ubiegania się o rekompensatę finansową jest stresująca.
Więcej informacji znajduje się na stronie informacyjnej www.pok.payu.pl

Zostaw odpowiedź